8 milionów 400 tysięcy złotych trafi do jednej z agencji reklamowych i do zagranicznych mediów, w których będzie pokazywana reklamówka. "To pieniądze, które udało się zaoszczędzić na kosztach przygotowania i obsługi polskiej prezydencji w Unii Europejskiej" - pisze portal radia RMF. Klip, tak samo jak i poprzedni pojawi się w stacjach telewizyjnych w najgorętszym okresie kampanijnym
W skład komisji konkursowej, która wybierze wykonawcę, wchodzą członkowie Rady Promocji Polski, czyli przedstawiciele ministerstw: Spraw Zagranicznych, Gospodarki, Kultury, Rolnictwa czy Sportu i Turystyki. W Radzie są też przedstawiciele prezydenta i branży reklamowej.
22 kwietnia na konferencji prasowej premier Donald Tusk i minister infrastruktury i rozwoju, Elżbieta Bieńkowska przedstawili spot "10 lat świetlnych", który kosztował podatnika ponad 7 milionów. Sześć milionów to sam koszt sama emisji w głównych mediach. Jak wyliczyła "Gazeta Polska Codziennie" koszt jednej sekundy minutowego spotu przekracza cenę sekundy najdroższej z trzech części trylogii "Władcy Pierścieni".