Sukces niezalezna.pl - „Rheinische Post” przeprasza i zmienia tekst na "niemieckie obozy"

auschwitz.org.pl

Hamburg

Kontakt z autorem

Waldemar Maszewski

Kontakt z autorem

Już kilka godzin po ujawnieniu przez portal niezalezna.pl skandalicznego tekstu w niemieckim dzienniku „Rheinische Post”, który napisał o "polskim obozie koncentracyjnym", redakcja przeprosiła za błąd i zmieniła treść artykułu. To nie pierwszy raz, gdy po naszej interwencji, Polacy doczekali się co najmniej przeprosin od niemieckich mediów. Tak było w przypadku telewizji publicznej ZDF, stacji telewizyjnej ARTE.
 
Przed południem opisaliśmy przypadek użycia przez dziennik „Rheinische Post” obrażającego Polskę i Polaków sformułowania „polskie obozy koncentracyjne i polskie getta”. Tekst dość szybko został zmieniony, a redakcja dodatkowo umieściła sprostowanie wraz z przeprosinami.

Oprócz informacji na naszym portalu, w tej sprawie w niemieckiej redakcji, interweniował także wicekonsul Jakub Wawrzyniak z kolońskiego konsulatu, który – jak czytamy w wyjaśnieniu gazety – słusznie uznał, że kontekst, w jakim użyto tych określeń jest fałszywy i niezgodny z prawdą historyczną.

Redakcja „Rheinische Post” przyznaje, że podczas II wojny światowej nie było polskich obozów koncentracyjnych, ani polskich gett.
„W tym czasie państwo polskie znajdowało się pod niemiecką okupacją, a oficjalna nazwa obozu brzmi: „Niemiecki obóz koncentracyjny na terenie okupowanej przez Niemców Polski” – czytamy w wyjaśnieniu „Rheinische Post”. Niemiecki dziennik przyznaje, że powiązanie Polski z obozem koncentracyjnym jest historycznie i moralnie nie do zaakceptowania. „Polska była ofiarą wojny, nie była ani współsprawcą, ani nie jest za wojnę współodpowiedzialna” – przyznaje dodając, że podawanie innych faktów może powodować powstawanie błędnych wniosków. Dlatego redakcja przeprasza.
 
 
Źródło: niezalezna.pl

Udostępnij

Wczytuję komentarze...
Najnowsze
Ważne spotkanie premier Szydło w Brukseli

Ważne spotkanie premier Szydło w Brukseli

Zamach w Egipcie: zginęły dziesiątki osób

Zamach w Egipcie: zginęły dziesiątki osób

Poważna zmiana w składkach ZUS

Poważna zmiana w składkach ZUS

Wiceminister do PO: Stoicie po stronie…

Wiceminister do PO: Stoicie po stronie…

Konferencja „Rozbite Imperium” już w…

Konferencja „Rozbite Imperium” już w…

Co znalazł Misiło pod sejmowym fotelem? Takiego ubawu z posła Nowoczesnej nie było chyba nigdy

/ twitter.com/bogdan607

Jutro o stanowisko lidera Nowoczesnej zawalczą obecny szef ugrupowania Ryszard Petru, wiceszefowa partii i szefowa klubu Katarzyna Lubnauer oraz przewodniczący struktur partii w Szczecinie poseł Piotr Misiło. Ostatni z wymienionych na dzień przed wyborami postanowił o sobie przypomnieć. I chyba udało mu się przebić w autokompromitacji dotychczas bezkonkurencyjnego w tej kategorii samego Ryszarda Petru. 

Jak się okazało, Misiło zwęszył w sali plenarnej sejmu spisek. 

Panie Marku Kuchciński, a podobno nic nie montowaliście w sejmie? No chyba, że to wina Platformy Obywatelskiej.  Na czymś takim siedzą posłowie. Ciekawe czy Marek Suski ma pstryczek-elektrycznek, którym może mobilizować posłów Prawa i Sprawiedliwości podczas głosowań 

– napisał poseł Nowoczesnej i dołączył zdjęcie, na którym widać przewody umieszczone pod oparciem jednego z poselskich foteli.

Widoczne okablowanie to oczywiście żadna tajemnica, bo choćby system do głosowania jakoś działać musi. 

Internauci byli dla Piotra Misiły bezlitośni.

Źródło: niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl