niezalezna.pl - strefa wolnego słowa
28 września 2016

News dnia zignorowany przez „Wiadomości” TVP

Dodano: 21.09.2012 [07:57]
Szokująca informacja, że w trumnie Anny Walentynowicz – legendy Solidarności – znajduje się ciało innej osoby, została pominięta w głównych wydaniach serwisów informacyjnych stacji telewizyjnych. „Wiadomości” TVP i „Wydarzenia” Polsatu w ogóle o tym nie wspomniały.

O sprawie jako pierwszy napisał portal Niezależna.pl. „Wiadomości” pominęły informację o tym, że po ekshumacji śp. Anny Walentynowicz rodzina legendarnej działaczki nie rozpoznała w ekshumowanych szczątkach swojej bliskiej. Oba serwisy – TVP i Polsatu – w swoich głównych programach informacyjnych w ogóle nie zauważyły tego bulwersującego faktu, a „Fakty”, sztandarowy serwis TVN-u, poświęciły mu zaledwie 55 sek.

Decyzję TVP tym trudniej zrozumieć, że jak ustaliła „Codzienna”, informację na ten temat prowadzący wiadomości i jednocześnie redaktor wydania Krzysztof Ziemiec miał już od godz. 15.10. Co więcej, wiedział o tym jako jedna z pierwszych osób w kraju. – Nie jestem upoważniony do udzielania informacji. Odsyłam do Piotra Kraśki (szefa „Wiadomości” – red.) – ucina. Ten ostatni był jednak wczoraj nieuchwytny.

– To oczywisty skandal. Wydarzyło się coś bardzo ważnego, co pokazuje, że to, co nam wmawiano przez dwa lata, mówiąc, że państwo zdało egzamin w sprawie wyjaśnienia przyczyn katastrofy smoleńskiej i prowadzenia tej sprawy, jest nieprawdą – mówi „Codziennej” poseł PiS-u Jarosław Sellin, były wiceminister kultury i eksczłonek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. – Jeżeli „Wiadomości” tego nie zauważyły, kompromituje to profesjonalizm twórców tego programu. W najgorszym wypadku można podejrzewać świadome wypieranie tematu Smoleńska ze świadomości społecznej – dodaje Sellin.

Innego zdania jest Jerzy Fedorowicz, poseł Platformy Obywatelskiej, członek sejmowej komisji Kultury i Środków Przekazu. – Moim zdaniem informacja ukaże się, kiedy będzie znana dokładna ekspertyza – ucina pytany przez „Codzienną” poseł PO.

Rzecznik prasowy TVP Joanna Stępień-Rogalińska w odpowiedzi na nasze pytania przesłała oświadczenie, że obszerny materiał na temat ostatnich ekshumacji ofiar katastrofy smoleńskiej miał się ukazać we wczorajszym wieczornym wydaniu „Wiadomości”. Nie podano jednak, dlaczego w środowym wydaniu serwisu informacyjnego nie pojawiła się informacja, że w grobie śp. Anny Walentynowicz przez dwa lata spoczywał ktoś inny. „Na temat ekshumacji ciał ofiar katastrofy smoleńskiej »Wiadomości« TVP1 przygotowały w ciągu minionych kilku miesięcy 11 materiałów” – czytamy w oświadczeniu.


Autor: 
Wojciech Mucha
Autor: 
Jacek Liziniewicz
Źródło: 
Gazeta Polska Codziennie
News dnia zignorowany przez „Wiadomości” TVP - niezalezna.pl
foto: Krzysztof Sitkowski/Gazeta Polska
Opinie użytkowników
Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Uwagi i reklamacje kierowane do nas należy kierować na adres: straznik(at)niezalezna.pl Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych. Komunikaty ukazujące się na blogu Morusa są rozwinięciem niniejszego regulaminu.
Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | www.gazetapolska.pl | www.panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl