Miłośnik nazistów na listach Tuska » czytaj więcej w Gazecie Polskiej! Więcej »

Polski Breivik? Chciał „zabijać ludzi”

Policja zatrzymała mężczyznę, który przyszedł do pracy uzbrojony w noże i oświadczył, że „idzie zabijać ludzi”.

Policja zatrzymała mężczyznę, który przyszedł do pracy uzbrojony w noże i oświadczył, że „idzie zabijać ludzi”. Według funkcjonariuszy wpływ na zachowanie mężczyzny mogły mieć gry komputerowe.

Z ustaleń policji wynika, że trzydziestoletni pracownik jednej z firm komputerowych w Poznaniu, przez ostatnie dni namiętnie grał w grę komputerową, która właśnie ukazała się na rynku. Informację o dziwnym zachowaniu mężczyzny przekazał funkcjonariuszom jego współpracownik.

- Zaalarmował policję, że jego kolega przyszedł do firmy z trzema nożami. Dziwnie się zachowywał, podczas rozmowy używał pseudonimów używanych w grach komputerowych – powiedział rzecznik prasowy wielkopolskiej policji Andrzej Borowiak.

W tym samym czasie na policję zgłosił się inny mężczyzna, który poinformował, że na portalu społecznościowym, w grupie dostępnej dla graczy, jeden użytkowników dokonał wpisu, w którym oświadczył, że „idzie zabijać ludzi”.

- Funkcjonariusze skojarzyli oba fakty i rozpoczęli poszukiwania. W jednym z budynków w centrum miasta zauważyli mężczyznę podobnego do poszukiwanego. Podszedł on do nich i zapytał, „czy idą z nim zabijać” – powiedział rzecznik prasowy wielkopolskiej policji Andrzej Borowiak.

Policjanci obezwładnili mężczyznę, znaleźli przy nim trzy duże noże. Będą teraz wyjaśniać wszystkie szczegóły incydentu. Mężczyzna po zatrzymaniu został przewieziony na obserwację do szpitala.

To nie pierwszy przypadek agresywnego zachowania związanego z wpływem gier komputerowych.

Sprawca zamachów terrorystycznych w Norwegii Anders Behring Breivik przyznał w sądzie, że korzystał z komputerowych gier wojennych, planując swoje ataki.

- Tak naprawdę, to nie lubię tych gier, ale są dobre, jeśli pragnie się symulacji w celach treningowych – stwierdził Breivik i podkreślił, że gry komputerowe wykorzystywał do symulowania reakcji policji i opracowywania najlepszej strategii ucieczki.

Badania na temat bodźców wywołujących agresję prowadził m.in. Amerykański psycholog Leonard Berkowitz. W oparciu o teorię agresji wyuczonej stwierdził on, że agresja posiada pewne sygnały wywoławcze, nazywane przez niego „bodźcami spustowymi”, które zwiększają prawdopodobieństwo, że w danej sytuacji pojawią się zachowania agresywne.

Berkowitz przeprowadził serię eksperymentów, które polegały na sprawdzeniu zachowań ludzi w różnych okolicznościach i zbadaniu ich reakcji. Okazało się, że gdy w polu widzenia danej osoby znajdują się bodźce, które kojarzą się z agresją (np. pistolet, rękawice bokserskie, nóż etc.), to zachowania agresywne pojawiają się o wiele częściej, niż wtedy, gdy dana osoba nie jest wystawiona na bodźce skojarzone z agresją.

Ponadto z badań Berkowitza wynika, że kupowanie dzieciom zabawek, które kojarzą się z agresją takich jak m.in. Pistolety, miecze, czołgi, gry komputerowe czy nawet agresywna muzyka, znacznie podnoszą skłonność do reagowania agresją w sytuacjach stresogennych.


 



Źródło:

 

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo