Polski sukces w sprawie imigrantów. Premier Morawiecki ZDRADZA szczegóły swoich działań

/ Kancelaria Premiera

  

- Wielki sukces Polski w sprawie migracji trzeba zawdzięczać konsekwencji naszych działań - powiedział w Rzeszowie premier Mateusz Morawiecki. Zdradził, że w sprawie polityki migracyjnej rozmawiał wielokrotnie z kanclerz Niemiec Angelą Merkel i innymi przywódcami krajów UE.

Podczas wspólnej konferencji prasowej Mateusza Morawieckiego i wiceministra inwestycji i rozwoju Artura Sobonia w Rzeszowie premier został zapytany o doniesienia medialne. Według nich rozmowy w cztery oczy z kanclerz Niemiec Angelą Merkel zdecydowały o losach zakończonego w piątek szczytu w Brukseli. Morawiecki odpowiedział:

"mogę potwierdzić, że było bardzo wiele rozmów w cztery oczy, bo taka jest charakterystyka tego szczytu".

"Na pewno ten wielki sukces Polski trzeba zawdzięczać konsekwencji naszych działań. To, że byliśmy przekonani, że musimy dostarczyć naszym obywatelom bezpieczeństwo przede wszystkim, że to my, suwerenne państwo chcemy i będziemy decydować o tym, kogo wpuszczamy do Polski, jakiego typu migrantów czy uchodźców i my zadecydowaliśmy, że w tym przymusowym podziale uchodźców nie będziemy brali udziału" - mówił.

Podkreślił, że w ostatnich dwóch-trzech miesiącach odbywały się bardzo intensywne i kuluarowe negocjacje. "Również rozmawiałem o tym z kanclerz Merkel i w Berlinie, i w Polsce, kiedy ona była i prawdą jest, że rozmawialiśmy także o tym teraz w Brukseli" - mówił. Dodał, że takie rozmowy odbywały się również z innymi przywódcami. "Nasze stanowisko, które było stanowiskiem bardzo racjonalnym, bardzo zdroworozsądkowym, przebiło się w końcu. Polska potrafiła przekonać inne państwa Unii Europejskiej i zrealizowaliśmy w pełni nasz plan dotyczący uchodźców" - mówił.

Przypomniał, że głównym założeniem Polski było, "aby dystrybucja lub relokacja uchodźców opierała się wyłącznie na dobrowolności i suwerennej decyzji państw członkowskich" oraz, żeby "jakakolwiek reforma systemu azylowego, żeby odbywała się na zasadzie konsensusu, na zasadzie jednomyślności".

Przywódcy państw i rządów krajów unijnych uzgodnili podczas maratonu negocjacyjnego w nocy z czwartku na piątek, że w państwach Unii Europejskiej powstaną centra kontroli migrantów, a poza "28" - ośrodki do wysadzania uratowanych na morzu ze statków. Uchodźcy z centrów zlokalizowanych w UE w krajach, które dobrowolnie się na to zgodzą, będą podlegali relokacji do innych państw. Nie będzie jednak żadnych kwot, a rozdział będzie się odbywał na zasadzie dobrowolności. Gwarancji w tej sprawie domagała się Polska i kilka innych krajów unijnych, m.in. z Grupy Wyszehradzkiej.

 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP

Tagi

Wczytuję komentarze...

Owacja dla polskich muzyków w Carnegie Hall!

Koncert "Głosy Gór" w Carnegie Hall / Fot. mat.pras.

  

Kilkuminutową owacją na stojąco nowojorska publiczność przyjęła koncert „Głosy Gór”, który 14 listopada odbył się w legendarnej Carnegie Hall. Tego wieczoru kulturalne serce Nowego Jorku tętniło energią polskiej muzyki klasycznej i góralskiej w niezwykłych jazzowych aranżacjach.

Pierwszy w historii występ Opery Narodowej w Carnegie Hall, z tak polskim repertuarem, jest najważniejszym wydarzeniem muzycznym roku polskiego jubileuszu i wpisuje się w szeroko zakrojone obchody 100 lecia odzyskania niepodległości na całym świecie. Ten niezwykły projekt muzyczny powstał 11 lat temu z inicjatywy dyrektora Teatru Wielkiegoo – Opery Narodowej Waldemara Dąbrowskiego i od tamtej pory zachwycił publiczność wielu krajów.

W jednym koncercie ukazano wpływ kultury i tradycji  góralskiej oraz krajobrazu polskich gór na twórczość wybitnych kompozytorów polskich Wojciecha Kilara, Karola Szymanowskiego i Henryka Mikołaja Góreckigo oraz Mieczysława Karłowicza. Multimedialna podróż po Podhalu jednoczy trzy niezwykłe muzyczne światy: interpretatora klasyki Janusza Olejniczaka, głosu młodego pokolenia w osobie Sebastiana Karpiela-Bułecki, Jana Młynarskiego i Jana Smoczyńskiego, których prowadziła batuta Macieja Mosia. Muzyka polskich kompozytorów w jazzowych interpretacjach i aranżacjach zachwyciła amerykańską publiczność i krytykę udowadniając, że najwyższej próby sztuka nie uznaje granic ani kulturowych różnic.

 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: Teatr Wielki Opera Narodowa, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl