Prawie cały personel indyjskiej firmy Dukaan został zastąpiony sztuczną inteligencją. Decyzję o tym miał podjąć prezes Suumit Shah, który pochwalił się tym na Twitterze. Jak przekazał, dzięki temu zareagowanie na żądanie klienta trwa dwie minuty, podczas gdy pracownikom zajmowało to dwie godziny.
11 lipca Shah, szef firmy specjalizującej się w e-handlu i oferującej aplikacje pozwalające na stworzenie sklepu online, napisał na Twitterze, że oparty na sztucznej inteligencji asysynt Lina pozwala na znacznie szybszą obsługę klienta i skraca czas zarówno pierwszej reakcji na zamówienia, jak i ich realizacji.
Shah poinformował też, że skorzystanie z chatbota pozwoliło mu zwolnić 90 proc. pracowników i zredukować koszty o 85 procent
We had to layoff 90% of our support team because of this AI chatbot.
— Suumit Shah (@suumitshah) July 10, 2023
Tough? Yes. Necessary? Absolutely.
The results?
Time to first response went from 1m 44s to INSTANT!
Resolution time went from 2h 13m to 3m 12s
Customer support costs reduced by ~85%
Here's how's we did it 🧵
Tweet Shaha wywołał burzę na Twitterze - pisze 20minutes.
Portal przypomina, że według raportu banku Goldman Sachs z marca, sztuczna inteligencja spowoduje likwidację 300 mln miejsc pracy na świecie.