Tajemnice sędziego, agenta Łukaszenki » więcej w Gazecie Polskiej! CZYTAJ TERAZ »

Energia dla sportu i kultury – każda złotówka zwróciła się ośmiokrotnie

Blisko 250 medali na zawodach rangi mistrzostw świata i Europy zdobyli w ubiegłym roku wspierani przez PGE Polską Grupę Energetyczną sportowcy profesjonalni. Żebyśmy w przyszłości mogli cieszyć się z podobnych lub nawet większych sukcesów, już dziś należy wspierać młodych i upowszechniać sport. PGE wie, jak to się robi. Spółka jest nie tylko gigantem w dostarczaniu energii i ciepła do naszych domów, ale także jednym z największych w Polsce sponsorów sportu i mecenasów kultury. Przemyślana strategia PGE w tym zakresie okazała się efektywna i skuteczna. Firma pochwaliła się, że każda złotówka wydana przez PGE na sponsoring w ubiegłym roku zwróciła się ponad ośmiokrotnie.

Foto: Konferencja PGE
Foto Anna Krajkowska

PGE Polska Grupa Energetyczna zaprezentowała właśnie Raport Sponsoringowy za 2022 r. Już sam wykaz prospołecznych inicjatyw wspieranych przez spółkę robi wrażenie. O skali i efektywności sponsoringu potentata energetycznego świadczą chociażby podane w raporcie liczby. Jak czytamy, w ubiegłym roku aż 6 mln osób uczestniczyło we wszystkich wydarzeniach kulturalnych wspieranych przez PGE. Co czwarty uczeń w Polsce wziął udział w projektach edukacyjnych z zakresu kultury skierowanych do dzieci i młodzieży realizowanych bądź wspieranych przez PGE. 420 tys. uczestników skorzystało z możliwości aktywnego spędzenia czasu i nauki jazdy na łyżwach w ramach programu Zimowy PGE Narodowy w Trasie. 18 tys. dzieci uczestniczyło w zajęciach sportowych organizowanych przez podmioty sponsorowane przez PGE. 

Społecznie zaangażowani

– Nasza wizja sponsoringu jest przemyślana i jest wizją zaangażowaną. Dla PGE sponsoring sportu i mecenat kultury to nie tylko promocja firmy i marki. To działania, które są bardzo ważnym elementem naszej odpowiedzialności społecznej

– mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej. 

Podczas konferencji szef PGE podkreślił, że w strategii sponsoringowej istotną rolę odgrywają projekty z zakresu rozwoju i edukacji dzieci. 

– Poprzez sponsoring budujemy nasze zaangażowanie w rozwój społeczny, wspieranie lokalnych społeczności, upowszechnianie aktywność fizycznej i sportu, ale także promocję kultury. Nasza polityka jest skierowana na dzieci, młodzież, rodziny, na wspólne spędzanie czasu. Dzięki temu jako spółka Skarbu Państwa służymy społeczeństwu

– dodał. 

Działania dają szansę i przynoszą efekty

W konferencji uczestniczyli przedstawiciele ze świata sportu i kultury, którzy opowiedzieli, w jakie efekty przynosi wsparcie od PGE.
– My rozpoczęliśmy m.in. projekt Synchro start – mamy 30 ośrodków w kraju, w których szkolimy dzieci w pływaniu artystycznym czy projekt Splash-ball – to również 30 ośrodków, gdzie trenujemy piłkę wodną. Żebyśmy w przyszłości mogli cieszyć się z sukcesów, doprowadzić do medali, musimy stworzyć bazę, upowszechniać sport. Dlatego taka współpraca sponsoringowa jest bardzo potrzebna

– mówiła szefowa Polskiego Związku Pływackiego, medalistka olimpijska Otylia Jędrzejczak.

– Dzięki wsparciu PGE organizujemy lekcje wychowania fizycznego, które skupiają kilka tysięcy dzieci jednocześnie. To dla nich szansa, by się szkolić pod okiem profesjonalnych trenerów. Poprzez sportową zabawę, do której zachęcają rozpoznawalni sportowcy, budujemy także zaangażowanie w uprawianie sportu

– opowiadał podczas spotkania Artur Siódmak, olimpijczyk, były piłkarz ręczny.
 

 



Źródło: niezalezna.pl

 

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
Anna Krajkowska
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo