Na łamach szwedzkiego dziennika „Dagens Nyheter” ukazała się dość nietypowa reklama. Wieńczy ją apel. Do Szwedów kilka słów skierować postanowił sam Adam Michnik. Czego oczekuje od nich naczelny „Gazety Wyborczej”? Tu zaskoczeń raczej nie będzie… w myśl starego porzekadła „jak nie wiadomo, o co chodzi – chodzi o… pieniądze”.
Redaktor naczelny „Gazety Wyborczej” Adam Michnik w święto Konstytucji 3 maja oraz w Światowym Dniu Wolności Prasy na łamach szwedzkiego dziennika „Dagens Nyheter” zwraca się z prośbą o wsparcie finansowe Fundacji Gazety Wyborczej.
Całostronicowa reklama zawiera tekst Michnika zatytułowany: „Nie ma wolności bez solidarności”, w którym redaktor naczelny „Gazety Wyborczej” porównuje „atak polskiego rządu na ekonomiczne podstawy wolnych mediów” do ataku na Kapitol, jaki miał miejsce 6 stycznia.
Michnik przekonuje ponadto, że 30 lat po upadku muru berlińskiego oraz upadku Związku Radzieckiego polskie społeczeństwo ponownie zmuszone jest bronić wywalczonej za ogromną cenę demokracji.
Pod artykułem znajduje się apel do Szwedów o „wsparcie niezależnego dziennikarstwa”.
„Pomóż nam uratować wolne media w Polsce. Wesprzyj Fundację Gazety Wyborczej”.
- głosi napis, pod którym dołączony jest adres strony internetowej umożliwiającej wpłatę pieniędzy.
Redaktor naczelny „Dagens Nyheter” Peter Wolodarski napisał w mediach społecznościowych, że reklama „Gazety Wyborczej” została opublikowana bezpłatnie.
Glad att vi har denna helsidesannons i morgondagens DN, som fritt införande. pic.twitter.com/cDWD9IZNnQ
— Peter Wolodarski (@pwolodarski) May 2, 2021