Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Właściciel komentuje sprzedaż Polska Press

Zdecydowaliśmy się na sprzedaż Polska Press ze względów strategicznych - wyjaśnił Alexander Diekmann, dyrektor zarządzający i udziałowiec Verlagsgruppe Passau odpowiedzialny za działalność w Polsce. Na transakcję musi jeszcze wydać zgodę UOKiK.

MichaelGaida / CC0

Rzecznik prasowa Polska Press Joanna Pazio w przekazanym w poniedziałek PAP oświadczeniu, wyjaśniła, że 7 grudnia spółka PKN Orlen podpisała umowę przedwstępną na nabycie od HKM GmbH, właściciela Polska Press, 100 proc. udziałów w spółce.

Dodała, że ta transakcja jest uzależniona od zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak wyjaśniono, umowa kupna udziałów w spółce obejmuje biznes prasowy, internetowy i poligraficzny.

- Verlagsgruppe Passau w ciągu ostatnich dwóch dekad stworzyła jedną z największych firm medialnych w Polsce. Zdecydowaliśmy się na sprzedaż ze względów strategicznych. Transakcja pozwoli nam kontynuować realizację strategii rozwoju, którą zapoczątkowaliśmy w ostatnich latach, w szczególności w Niemczech - podkreślił cytowany w oświadczeniu Alexander Diekmann, dyrektor zarządzający i udziałowiec Verlagsgruppe Passau odpowiedzialny za działalność w Polsce.

Dodał, że „rodzina Diekmann pragnie podziękować kierownictwu i wszystkim pracownikom Polska Press za doskonałą i owocną współpracę w ciągu ostatnich 26 lat”. - Jesteśmy przekonani, że nowy właściciel zapewni Polska Press perspektywy dalszego rozwoju - zaznaczył Alexander Diekmann.

W poniedziałek Orlen poinformował, że transakcja wpisuje się w strategiczne plany spółki w zakresie wzmacniania sprzedaży detalicznej, w tym pozapaliwowej. Według firmy poprzez przejęcie Polska Press od niemieckiej Verlagsgruppe Passau Capital Group, koncern uzyska m.in. dostęp do 17,4 milionów użytkowników internetu i możliwość pozyskania nowych klientów.

Polska Press posiada 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych. Portfolio wydawnictwa to także 500 witryn online. Wydawnictwo wydaje również takie tytuły prasowe, jak: Polska The Times, Dziennik Bałtycki, Dziennik Polski, Express Ilustrowany, Echo Dnia, czy Dziennik Zachodni.

 



Źródło: PAP, niezalezna.pl

 

oa