Koszulka "Nie Bać Tuska" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!

Walka z reklamami pro-life, czyli kulisy akcji Lewicy. Historia z "kontrolą" jest mocno naciągana

Poseł Lewicy Maciej Gdula zapowiedział interwencję w związku z reklamą hospicjów perinatalnych na krakowskich autobusach, a partia Wiosna ogłosiła: "Kraków zapowiada kontrolę w miejskiej spółce w związku z reklamą". Ujawniamy kulisy całej akcji - okazuje się, że "interwencja" polega na złożeniu interpelacji poselskiej, a "kontrola" tak naprawdę... nie ma miejsca.

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne
twitter.com @Wiosna; By Adrian Grycuk - Praca własna, CC BY-SA 3.0 pl, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=83847208

Wizerunek dziecka w sercu to dla środowisk lewicowych niezwykle kontrowersyjna treść - poseł Krzysztof Śmiszek, billboardy z takim wizerunkiem nazwał nawet "paskudnymi". W Warszawie podczas Strajku Kobiet dochodziło nawet do demolowania billboardów z taką właśnie treścią. 

Innemu posłowi - Maciejowi Gduli - klubowemu koledze posła Śmiszka, nie spodobały się reklamy hospicjów perinatalnych zamieszczonych na krakowskich autobusach. Postanowił działać i ogłosił w mediach społecznościowych: "interweniujemy". 

Interweniujemy ws. reklam Fundacji Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara, które pojawiły się ma krakowskich busach. Fundacja prowadzi kampanię wymierzoną w prawo do przerywania ciąży, pewnie kojarzycie billboardy, które są niestety wszędzie 

- napisał kilka dni temu na Twitterze. 

Do sprawy od odniesiono się również na oficjalnym twitterowym profilu partii Wiosna. - Jest ciąg dalszy, bo Kraków zapowiada kontrolę w miejskiej spółce w związku z reklamą - napisano. 

Postanowiliśmy sprawdzić, czy rzeczywiście krakowski Urząd Miasta ma zamiar skontrolować miejską spółkę w związku z treścią pro-life zamieszczoną na autobusach. Zapytaliśmy, w jaki sposób poseł Gdula przeprowadził interwencję oraz czy rzeczywiście w planach jest kontrola. Okazuje się, że partia Wiosna, delikatnie mówiąc, trochę ubarwiła rzeczywistość.

- Pan poseł zapytał o kwestię reklam w trybie interpelacji poselskiej do urzędu, a więc pisemnie. Trudno działania urzędu nazwać kontrolą. Jak zwykle w przypadku takich zapytań, urząd poprosił spółkę o stanowisko w tej sprawie, by przygotować odpowiedź na pismo

- odpowiedziała nam Monika Chylaszek, dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej UM Krakowa i rzecznik prasowa prezydenta miasta.

Okazuje się więc, że (na ten moment) nie ma żadnej kontroli, a Urząd Miasta wdrożył standardową procedurę, by uzyskać od spółki informacje, jakie posłużą do odpowiedzi na interpelację poselską.

 



Źródło: niezalezna.pl

 

#Maciej Gdula #Kraków #autobusy #hospicja perinatalne

albicla.com@ Michał Kowalczyk