Google wprowadza dzisiaj w Polsce nowy produkt i program licencjonowania treści dla wydawców informacyjnych - Showcase w Wiadomościach Google. Do programu na starcie przystąpiło 27 wydawców, reprezentujących 47 różnorodnych redakcji, w tym media ogólnokrajowe, regionalne, specjalistyczne i lokalne - takie jak Wprost, NaTemat, Spider’s Web, 300Gospodarka, Lublin24 czy TuŁódź. W prestiżowym projekcie uczestniczy też portal Niezalezna.pl.
Showcase w Wiadomościach Google to produkt, dzięki któremu użytkownicy i użytkowniczki mogą zobaczyć, jakie artykuły z informacjami redakcje uznały za najważniejsze, a także poznać dodatkowe informacje kontekstowe o wydarzeniach dzięki panelom przygotowywanym bezpośrednio przez te media. Panele z treściami pochodzącymi od uczestniczących w programie wydawców będą od dzisiaj widoczne dla użytkowników i użytkowniczek w Polsce poszukujących informacji w Wiadomościach Google oraz Google Discover.
“Cieszymy się, że uruchamiamy ten program we współpracy z tak różnorodną grupą partnerów - mediów, które już teraz udowadniają, że dzięki internetowi można zbudować i rozwijać nowoczesne media, wykorzystując wszystkie szanse na powiększanie swojego grona odbiorców i osiągnięcie cyfrowego sukcesu. To także szansa dla lokalnego dziennikarstwa - pandemia pokazała, jak bardzo jest ono potrzebne społecznościom. Showcase to kolejna nasza inwestycja w łatwiejszy dostęp do różnorodnych źródeł informacji dla wszystkich w Polsce”
- powiedziała Magdalena Kotlarczyk, dyrektorka Google Polska.
Uczestniczący w programie wydawcy informacyjni mają dostęp do różnorodnych formatów paneli w Showcase, które mogą np. wskazywać powiązane artykuły i prezentować odbiorcom wydarzenia na osi czasu. Panele - obecnie dostępne w usługach Wiadomości Google i Discover - dają mediom więcej kontroli nad tym, jak prezentowane są wiadomości pochodzące z ich redakcji oraz przekierowują czytelników i czytelniczki do pełnych artykułów na ich stronach. Oprócz przychodów, jakie wydawcy uzyskają dzięki powiększeniu grona swoich odbiorców, media uczestniczące w programie otrzymują również miesięczne opłaty licencyjne od Google. Google będzie kontynuować rozmowy z kolejnymi wydawcami, do których skierowany jest program Showcase.
- Z radością uczestniczymy w tym nowatorskim projekcie, zwłaszcza że byliśmy w wąskim gronie redakcji, które jako pierwsze podjęły rozmowę z Google na temat tego przedsięwzięcia. To nowa jakość na rynku medialnym, która z pewnością pomoże dotrzeć z treściami naszego portalu do naszych odbiorców - a to jest dla nas najistotniejsze
- mówi Grzegorz Wierzchołowski, redaktor naczelny Niezalezna.pl.
OTO LINK DO PROFILU NIEZALEZNA.PL
Od światowego ogłoszenia Showcase w Wiadomościach Google w październiku 2020 roku, firma zawarła porozumienia z ponad 1,200 publikacji informacyjnych z całego świata i uruchomiła produkt w kilkunastu krajach, w tym Australii, Kanadzie, Irlandii, Niemczech, Włoszech, Indiach czy Wielkiej Brytanii, z udziałem mediów takich jak np. brytyjskie Financial Times i The Telegraph oraz niemieckie FAZ i Der Spiegel. Ponad 90 proc. redakcji partycypujących w Showcase reprezentuje lokalne lub regionalne media.