Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Oszukali ludzi na kilkaset tysięcy złotych. Zrobili to metodą na "pracownika banku"

Policjanci z Sanoka na Podkarpaciu prowadzą kilka postępowań, w których pokrzywdzone osoby utraciły ponad kilkaset tysięcy złotych. Oszuści dzwonią i podają się za pracowników banków. Policja apeluje o to, aby nie udostępniać nikomu informacji o swoim koncie bankowym.

pixabay

Jak podała policja, schemat postępowania oszustów zazwyczaj jest taki sam.

- Dzwoni osoba, która przedstawia się jako przedstawiciel banku, w którym mamy konto. Następnie informuje, że ktoś nieuprawniony chciał pobrać pieniądze z rachunku bankowego, oczywiście zapewnia, że nie udało się zrealizować tej transakcji. Po czym pada pytanie, czy w ostatnim czasie były zaciągane jakieś pożyczki

- informuje policja.

Następnie osoba podająca się za przedstawiciela banku informuje, że na naszym koncie widnieje kilka różnych pożyczek. Dodatkowo rozmówca proszony jest o zainstalowanie programów "AnyDesk" lub "QuickSupport".

Jak podkreśliła policja, po zainstalowaniu aplikacji, przestępcy mają dostęp do kodów sms przesyłanych z banku w celu weryfikacji operacji bankowych.

- Następnie rozmówca jest proszony o zalogowanie się do aplikacji bankowej. W trakcie rozmowy jesteśmy zapewniani, że jeżeli postąpimy zgodnie ze wskazówkami, to uda się wszystko wycofać. Fałszywy pracownik banku proponuje, aby pieniądze z pożyczek, przelać na podany przez niego numer konta, na którym będą one "bezpieczne" 

- zaznaczono w policyjnej notatce.

Policjanci przestrzegają, że w przypadku zainstalowania na naszym urządzeniu takich aplikacji, z rachunku bankowego bez naszej autoryzacji przelewane są wszystkie pieniądze. W przypadku braku środków, za pośrednictwem bankowości elektronicznej, składane są wnioski na różnego rodzaju kredyty i pożyczki. Dodatkowo pokrzywdzeni, często wielokrotnie, przekazują oszustom skan lub zdjęcie swojego dokumentu tożsamości, w celu weryfikacji danych.

Policja apeluje, żeby nie udostępniać nikomu swojego konta bankowego i danych do logowania.

- Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania naszych danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłączmy się i zadzwońmy do biura obsługi klienta banku

- ostrzegają policjanci.

 



Źródło: PAP, niezalezna.pl

 

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

as
Wczytuję ocenę...
Wideo