Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

KO z trzykrotnie wyższym budżetem na reklamy niż PiS. Tę kampanię szybko będą chcieli zapomnieć...

Wynik wyborów parlamentarnych zapewne zmartwił nieco środowisko Koalicji Obywatelskiej. Tym bardziej, jeśli spojrzy się na wydane przez nich środki oddelegowane na reklamy na Facebooku. Tylko w okresie kampanii wyborczej, banery w serwisie społecznościowym kosztowały Koalicję rekordową kwotę 2,5 mln złotych. Ile przeznaczyły pozostałe komitety?

zdjęcie ilustracyjne / pixabay.com/@LoboStudioHamburg

Jednym z istotnych elementów minionej kampanii wyborczej były działania w przestrzeni serwisów społecznościowych, tj. głównie w ekosystemie Facebooka. Jak wynika z danych analitycznej firmy Sotrender dla portalu wirtualnemedia.pl, „główne partie opublikowały w sumie po kilka tysięcy reklam”.

Jest to wyraźnie więcej niż w kampanii do Parlamentu Europejskiego, jednak w obecnych wyborach startowało także zdecydowanie więcej kandydatów, co po części tłumaczy tę różnicę

- wskazuje portal.

Według analiz, Koalicja Obywatelska zamieściła w okresie przedwyborczym ponad 7,3 tys. reklam. Na drugim miejscu znalazło się Prawo i Sprawiedliwość (z górą 4,8 tys.). Podium zamknęła Lewica z liczbą 2,5 tys. ogłoszeń na Facebooku.

Pod względem wydatków reklamowych na Facebooku zdecydowany liderem zestawienia dostarczonego nam przez Sotrendera jest Koalicja Obywatelska. Ten komitet w ostatniej kampanii wydał z górą 2,484 mln zł. To znacznie więcej niż PiS, który w tym samym czasie wykupił w ekosystemie Facebooka reklamy o wartości przekraczającej 799 tys. zł.

- tłumaczy portal, powołując się na dane firmy Sotrender.

Na kolejnym miejscu znalazła się Lewica z kwotą powyżej 549 tys. zł. Najmniejsze wydatki na facebookowe reklamy wydała Konfederacja – ponad 84 tys. zł.

Z badania wynika, że wydatki są wyraźnie wyższe niż w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Wówczas wszystkie komitety wydały łącznie około 1,7mln zł.

Współzałożyciel Sotrendera dr Dominik Batorski ocenił w rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl, że KO w tych wyborach pokładała znaczne nadzieje właśnie w Facebooku.

Widać, że tym razem Koalicja Obywatelska znacznie mocniej postawiła na wykorzystanie reklam w serwisach Facebook i Instagram wydając na nie prawie 5 razy więcej niż w wyborach do Parlamentu Europejskiego. PiS na reklamy na tej platformie społecznościowej wydał niecałe 3 razy więcej niż w wyborach do PE

- cytuje portal dra Batorskiego.

 



Źródło: niezalezna.pl, wirtualnemedia.pl

 

#kampania wyborcza #wybory parlamentarne #reklamy na Facebooku

redakcja