Pozwolenie na budowę tzw. drugiej nitki już istniejącej obwodnicy Szczuczyna w ramach planowanej drogi S61 Via Baltica wydał w środę wojewoda podlaski - poinformowała PAP rzeczniczka wojewody Anna Idźkowska.
Druga nitka tej obwodnicy ma powstać w ramach budowy w Podlaskiem trasy S61, która z Ostrowi Mazowieckiej będzie prowadzić przez Łomżę do już istniejącej obwodnicy Augustowa.
Zezwolenie na realizację inwestycji wojewoda podlaski wydał na wniosek Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.
Wniosek o wydanie tej decyzji składała w imieniu GDDKiA firma Polaqua, która realizuje tę inwestycję w systemie projektuj i buduj - powiedział PAP rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski.
Obwodnica Szczuczyna powstała w minionych latach jako droga jednojezdniowa, teraz w ramach prac nad S61 będzie rozbudowana. Jak informowali wcześniej drogowcy, projekt i budowa tej drogi będą kosztować 75 mln zł. Jak wcześniej planowano, budowa ma się zacząć jeszcze w 2018 r., prace mają potrwać rok. Polaqua budowała obwodnicę Szczuczyna w jej dotychczasowym wymiarze.
Druga jezdnia szczuczyńskiej obwodnicy będzie miała blisko 6,6 km długości. Będzie wykonana z betonu cementowego. Po zakończeniu budowy drugiej jezdni, ta obwodnica będzie miała standard drogi ekspresowej. Zaplanowano ekrany akustyczne i przejścia dla zwierząt, wymaganą infrastrukturę.
Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie.
W czwartek po południu w Łomży, z udziałem ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, będzie podpisana ostatnia umowa na realizację ostatniego kawałka Via Baltica, obejmująca tzw. zasadniczy odcinek obwodnicy Łomży. Chodzi o 13-km fragment S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno z budową nowego liczącego ponad 1,2 km mostu na rzece Narew. Wartość tej umowy to ponad 525,6 mln zł - podała GDDKiA w Białymstoku. Inwestycja będzie również realizowana w systemie projektuj i buduj.