Pierwszy w tym zestawieniu jest wciąż „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W październiku 2016 r. sprzedaż tej gazety wyniosła 266 940 egzemplarzy, czyli o 10,71 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” (ZPR Media) ze sprzedażą 135 685 egz. (-5 proc.).
„Gazeta Wyborcza” (Agora) po raz pierwszy w historii spadła na trzecie miejsce w tym zestawieniu. Organ z Czerskiej stracił aż 13,14 proc. w porównaniu do października 2015 r. W sumie średnia sprzedaż gazety kierowanej przez Adama Michnika wyniosła 135 277 egz.
Kilkanaście dni temu szeroko komentowano wystąpienie naczelnego Wyborczej na spotkaniu sympatyków KOD w Koszalinie.
- żalił się kodziarzom Adam Michnik.Chodzi o pieniądze. Oni w nas walą tym, że likwidują prenumeraty w urzędach, że wstrzymali wszelkie ogłoszenia spółek skarbu państwa w tej gazecie. I to w nas strasznie walnęło
Reklama
Czytaj więcej: Lament Michnika: "Oni chcą nas zniszczyć". To trzeba ZOBACZYĆ
Jedynym wzrostem wśród ogólnopolskich tytułów pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 2,92 proc. i wyniosła 19 890 egz.
Czytaj też: „Wyborcza” tonie, a OKO.press ślepnie. Rozpaczliwy apel o wpłaty na "wolność słowa"