Klienci mBanku otrzymują fałszywe maile o zablokowaniu konta – podała instytucja na stronie internetowej. „Fałszywa strona do której prowadzą zawarte w wiadomości odnośniki została przygotowana z myślą o wyłudzaniu identyfikatorów, haseł, danych kart płatniczych oraz kodów SMS służących do potwierdzenia przelewu lub jego definicji. Jak łatwo zauważyć połączenie ze stroną nie jest szyfrowane” – alarmuje bank w komunikacie.
Hakerzy starają się przejąć wrażliwe dane klientów mBanku. Chodzi o loginy, hasła, kody sms, bądź dane kart płatniczych.
Jak czytamy w komunikacie „
bank nigdy nie poprosi o podanie kodów autoryzacyjnych podczas logowania do serwisu transakcyjnego Banku”.
W wypadku kliknięcia w link i wpisania danych użytkownik powinien jak najszybciej skontaktować się z mLinią pod numerem 801 300 800 oraz zmienić hasła dostępu.
Bank przedstawił przykładową wiadomość email, jaka jest rozsyłana przez hakerów:
Źródło: mbank.pl
#mBank #atak hakerów #bank
Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
mg