Z treści wstępnego raportu o przyczynach katastrofy lotu MH17 jednoznacznie wynika, że nic nie wskazuje na to, iż awaria MH17 została spowodowana przez usterki technicznej lub działania załogi.
Rejestrator rozmów w kabinie oraz rejestrator parametrów lotu i danych z kontroli ruchu lotniczego sugerują, że lot MH17 przebiegał normalnie, po czym nagle wszystko się urwało. Odsłuchanie rozmów pomiędzy członkami załogi w kokpicie samolotu nie ujawniło żadnych oznak jakichkolwiek usterek technicznych lub sytuacji awaryjnej. Nie było żadnych dźwięków ostrzegawczych, które mogłyby wskazywać na problemy techniczne. Rejestrator parametrów lotu nie zarejestrował żadnych ostrzeżeń systemowych samolotu, a parametry silnika samolotu były zgodne z parametrami podczas jego normalnej pracy w czasie lotu. Komunikaty radiowe pomiędzy załogą samolotu a ukraińską kontrolą lotów dowodzą, że piloci nie nawiązywali żadnego połączenia alarmowego. Ostatnie próby wywołania lotu MH17 przez ukraińskich kontrolerów lotu pozostały bez odpowiedzi.
WNĘTRZE SAMOLOTU

Ułożenie wraku na ziemi wskazuje, że samolot rozpadł się na kawałki w czasie lotu. W oparciu o dane i historię konserwacji maszyny można jednoznacznie stwierdzić, że boeing był zdatny do lotu, a w chwili startu z Amsterdamu nie wykryto żadnych problemów technicznych.
ROZŁOŻENIE WRAKU SAMOLOTU

Eksperci wskazują, że w najbliższych miesiącach konieczne będą dalsze badania przyczyn katastrofy, a publikacja raportu końcowego planowana jest w rok po katastrofie.
Raport można pobrać TUTAJ
