Globalne trendy w motoryzacji są nieubłagane - silniki spalinowe wypierane są przez elektryczne jednostki. Dużą rolę odgrywają politycy, którzy z roku na rok tworzą legislacyjny grunt pod samochodową rewolucję. Zdawałoby się, że przykład idzie z góry. W wypadku polityków Lewicy jest zgoła inaczej.
Scheuring-Wielgus rekordzistką: uturbione dwa litry w poczciwym Saabie z 1997 roku
Ośmioro z posłów Lewicy w polu X „składniki mienia ruchomego o wartości powyżej 10 tysięcy złotych” wpisało „nie dotyczy”. Albo faktycznie nie posiadają własnego auta i wybierają zachwalany przez nich „zbiorkom”, albo:
- posiadają auto warte mniej, niż 10 tysięcy złotych;
- użytkują auto w formule leasingu bądź wynajmu długoterminowego (właścicielem pojazdu jest wówczas bank bądź dealer samochodowy);
- posiadają auto warte więcej, niż 10 tysięcy złotych, ale - nie wskazując jaki to samochód - łamią prawo.
Pewnym jest, że żaden z posłów Lewicy nie posiada samochodu elektrycznego - sprawdziliśmy to, biorąc pod uwagę rok produkcji danego modelu. W nielicznych przypadkach możliwe, że auta są hybrydowe.
Jakimi samochodami jeździ Lewica? Oto kompletna lista posłów-posiadaczy aut:
(imię i nazwisko posła) (marka, model, rok produkcji) (deklarowana wartość w zł)
Jacek Czerniak Mazda CX-5 z 2015 roku 80 000
Agnieszka
Dziemianowicz-Bąk Renault Captur z 2016 roku 55 000
Krzysztof Gawkowski Peugeot 5008 z 2021 roku 100 000
Anita
Kucharska-Dziedzic Volvo V70 z 2007 roku 20 000
Marcin Kulasek Toyota Yaris z 2009 roku 15 000
Dorota Olko Opel Corsa z 2009 roku 18 000
Joanna
Scheuring- Opel Astra z 2009 roku
Wielgus Saab 900i z 1997 roku
Arkadiusz Sikora Skoda Octavia z 2008 roku
Wiesław Skoda Fabia z 2021 roku
Szczepański Skoda Superb z 2018 roku
Andrzej Szejna Hyundai Santa Fe z 2016 roku
Tadeusz Tomaszewski Fiat Tipo z 2017 roku
Tomasz Trela BMW seria 5 z 2018 roku
Katarzyna Ueberhan „auto poniżej 10 tysięcy złotych”
Joanna Wicha Mazda 3 z 2009 roku
Dariusz Wieczorek BMW 118i z 2020 roku 90 000
Mercedes SLK 200 z 1977 roku 15 000
Chrysler Voyager z 2006 roku 9000
Adrian Zandberg Ford Focus z 2018 roku