Do około 8 milionów osób miesięcznie docierają sygnał i materiały wideo Telewizji Republika. Stacja może się również pochwalić dużymi zasięgami w mediach społecznościowych, a to nie jedyne medium Strefy Wolnego Słowa, które odnosi sukcesy w sieci.
Zmiany, jakie zaszły w Telewizji Republika w 2021 roku umożliwiły poprawienie wyniku i wzrost oglądalności. Telewizja ma obecnie 60 procent zasięgu technicznego w skali kraju, który bez dodatkowych koncesji i przy odpowiednich środkach może powiększyć do około 80 procent.
Stacja może pochwalić się dużą dostępnością. Jej sygnał jest emitowany na satelicie Polsatu, Canal Plus, Oragne, Play-UPC, około 100 miesięcznych kablówkach, lokalnych multipleksach (Warszawa, Katowice, Wrocław, Trójmiasto), amerykańskim systemie Dish i w Internecie, a materiały wideo publikowane są na platformie YouTube i pozostałych mediach społecznościowych. Sygnał telewizyjny i materiały wideo stacji docierają do około 8 mln osób miesięcznie.
Według badań Nielsena przeciętnie 400 tysięcy osób przynajmniej raz dziennie włącza Telewizję Republika. We wrześniu br. zasięg skumulowany stacji wyniósł 3 018 852, a w dniach 1-19 października 3 476 870.
Kanał YouTube Republiki może pochwalić się liczbą 18,7 milionów wyświetleń i ponad 500 tys. subskrypcji - co w porównaniu do subskrybentów robi wrażenie: TVP Info 334 tys., Telewizja wPolsce 186 tys., Polastnews 116 tys., TVN 24 4,8 tys. Liczba unikalnych widzów Telewizji Republika na platformie za 28 dni to 3 mln, a nowych - 1 mln.
Telewizja Republika z rekordowym wynikiem! Mamy 500 tys. subskrybentów na YT!#włączprawdę #TVRepublika https://t.co/4mu58231QR
— Telewizja Republika 🇵🇱 #włączprawdę (@RepublikaTV) October 19, 2023
Treści Telewizji Republika docierają również do szerokiej liczby użytkowników Facebook-a i Twittera (X). W przypadku pierwszej z platform jest to ponad 996 tys., a na tej drugiej to blisko 4,5 mln.
Duże wyniki w mediach społecznościowych osiągają również inne media Strefy Wolnego Słowa. W przypadku portalu Niezalezna.pl, na Facebook-u to ponad 2,05 mln obiorców, z kolei na Twitterze - 2,41 mln. Warto przy tym zaznaczyć, że portal miesięcznie dociera do 1,5 mln unikalnych użytkowników.
W sieci popularne są także profile papierowych mediów SWS. W przypadku Gazety Polskiej Codziennie na Facebook-u to 85,7 tys., na Twitterze 280 tys. Z kolei w przypadku Gazety Polskiej, jest to kolejno ponad 13,7 tys. i 140 tys.
Duże zasięgi robi również profil redaktora naczelnego wspomnianych gazet. Posty Tomasza Sakiewicza na Facebook-u docierają do 1,5 mln użytkowników, na Twitterze do 6,34 mln. Według PSMM Monitoring & More, wpisy red. Sakiewicza na drugiej z wymienionych platform były jednymi z najczęściej wyświetlanych podczas niedzieli wyborczej - 1,6 mln razy.
Dziennikarze i publicyści, którzy na 𝕏 uzyskali w niedzielę wyborczą najwięcej wyświetleń wpisów. Dane: @psmmonitoring
— Marcin Szczupak (@marcinszczupak) October 17, 2023
1️⃣ @LukaszBok 16,7 mln wyświetleń
2️⃣ @p_zuchowski 5,6 mln wyświetleń
3️⃣ @JakubKrupa 5,6 mln wyświetleń@lis_tomasz 4,6 mln wyświetleń@SchwertnerPL 3,3 mln… pic.twitter.com/g08yZCauPr