Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Media

Ludzie nie chcą kupować „Gazety Wyborczej”. Ogromny spadek czytelników na przestrzeni 10 lat

Medioznawcy już od wielu lat mówią o poważnym kryzysie prasy drukowanej, jednak najnowszy raport Związku Kontroli Dystrybucji Prasy za okres od 2005 do 2015 roku nie pozostawia złudzeń.

Autor: rz

Medioznawcy już od wielu lat mówią o poważnym kryzysie prasy drukowanej, jednak najnowszy raport Związku Kontroli Dystrybucji Prasy za okres od 2005 do 2015 roku nie pozostawia złudzeń. Wszystkie ogólnopolskie dzienniki odnotowały poważne spadki. Najwięcej czytelników na przestrzeni lat straciła „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”.

Z opublikowanego przez WirtualneMedia.pl raportu ZKDP wynika, że liderem sprzedaży od 10 lat pozostaje „Fakt”, choć sprzedaż spadła o 38,28 proc. w porównaniu do statystyk z 2005 roku.

Ogromny spadek odnotowała również „Gazeta Wyborcza”, która co prawda nadal utrzymuje się na drugim miejscu pod względem sprzedaży, jednak w ciągu 10 lat tytuł stracił ponad 275 tys. czytelników.

(fot. print screen Wierualnemedia.pl)

W przypadku „Wyborczej” drastyczny spadek zaczął się w 2007 roku i trwa do dziś. W porównaniu z danymi z 2005 roku „Gazeta Wyborcza” straciła 62,82 proc. czytelników. Nakład z 439 103 egzemplarzy spadł do 163 255 .
 
Największy regres odnotowała natomiast „Rzeczpospolita”, której w ciągu 10 lat nakład spadł ze 158 506 do 56 786 egzemplarzy. Spadek o 64,17 proc.

Autor: rz

Źródło: wirtualnemedia.pl,niezalezna.pl