Tajemnice sędziego, agenta Łukaszenki » więcej w Gazecie Polskiej! CZYTAJ TERAZ »

Media murem w obronie Tuska. Zmowa milczenia o związkach mafii z KLD

Jak ujawniła „Gazeta Polska”, w latach 90. gang pruszkowski miał związki biznesowe z Wiktorem Kubiakiem, sponsorem Kongresu Liberalno-Demokratycznego, czyli partii Donalda Tuska.

vod.gazetapolska.pl
Jak ujawniła „Gazeta Polska”, w latach 90. gang pruszkowski miał związki biznesowe z Wiktorem Kubiakiem, sponsorem Kongresu Liberalno-Demokratycznego, czyli partii Donalda Tuska. Temat okazał się na tyle niewygodny, że media głównego nurtu, stając murem za premierem, nie wspominają o nim ani słowem.

Jarosław Sokołowski, najsłynniejszy polski świadek koronny, w rozmowie z „Gazetą Polską” otwarcie mówi o kontaktach pruszkowskich gangsterów z finansującym partię Donalda Tuska Wiktorem Kubiakiem.

– Robiliśmy z nim interesy od początku lat 90. – mówi „GP”. – Sponsorowaliśmy kampanie wyborcze, dawaliśmy pieniądze politykom. Wtedy takie były czasy, że dawało się pieniądze pod stołem, bez żadnych pokwitowań, a oni tych pieniędzy nigdzie nie wykazywali. Wiktor Kubiak też dawał pieniądze politykom, które zarobił na interesach z „Pruszkowem” – dodaje Sokołowski.

Przedstawiciele mediów głównego nurtu, stając w obronie premiera Donalda Tuska, nabrali wody w usta. O ile o sprawie rewelacji ujawnionych przez Pawła Piskorskiego w książce „Między nami liberałami” (pisał m.in. o finansowaniu KLD przez Kubiaka) było głośno, to ujawniony przez „Gazetę Polską” skandal przeszedł bez echa. Jak to jest możliwe, że media w demokratycznym kraju milczą w tak ważnej sprawie? Jednym z nielicznych mediów, które zajęły się kwestią finansowania partii przez mafię, jest TV Republika. Zapytaliśmy, dlaczego tak się dzieje.
– Bo inne media są finansowane z tych samych źródeł, na co wskazuje bezpośrednio osoba Wiktora Kubiaka związanego z Funduszem Obsługi Zadłużenia Zagranicznego – uważa Michał Rachoń, dziennikarz TV Republika.

– Proszę doprecyzować adresata pytania, bo jako rzecznik reprezentuję nadawcę publicznego, który emituje 26 niezależnych anten – odpowiedział wymijająco Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP. Niestety, „doprecyzowany” adresat, jakim jest szef Panoramy Jacek Skorus, nie udzielił nam odpowiedzi na pytania. Podobnie było w wypadku „Gazety Wyborczej” i „Faktów” TVN.

Cały tekst w piątkowej "Gazecie Polskiej Codziennie"

 



Źródło: Gazeta Polska Codziennie

 

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
Dorota Łomicka
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo