O 70-80 proc. wzrosną przychody restauracji położonych w promieniu 4 km od miejsc koncertów Taylor Swift w Europie - wynika z analiz eksperckich firmy Mastercard. W ocenie ekspertów - znaczny wzrost przychodów podczas koncertów w Polsce powinny odnotować sklepy, restauracje, bary i branża hotelarska.
Dzienny wzrost przychodów restauracji w promieniu 4 km od miejsca koncertów Taylor Swift wyniesie 70-80 proc. - oszacowano w badaniu Mastercard Economics Institute. Wzrost cen zakwaterowania w obrębie 16 km od koncertów piosenkarki wyniesie 30 proc. - dodano. Jak przekazano w raporcie, szacunki dotyczą europejskich miast, które w ramach swojej trasy koncertowej odwiedzi artystka i opierają się na badaniach przeprowadzonych wcześniej w USA.
Cytowana w publikacji główna ekonomistka na Europę w Mastercard Economics Institute Natalia Lehmanova stwierdziła, że trasa koncertowa Taylor Swift przyniosła korzyści gospodarcze w całej Europie, podobnie jak miało to miejsce wcześniej w innych częściach świata.
"Koncerty w Polsce z pewnością nie będą wyjątkiem, więc przewidujemy, że sklepy, restauracje i bary oraz branża hotelarska w Warszawie odnotują znaczny wzrost sprzedaży w ciągu tych trzech dni"
Poinformowano również, że w Londynie, Liverpoolu oraz Edynburgu odnotowano ponad 20-procentowy wzrost wydatków na hotele w dniach występów Taylor Swift. Z kolei wzrost obrotów w restauracjach w Londynie, Edynburgu, Liverpoolu i Cardiff wyniósł średnio 27 proc. Obliczono, że podczas trasy koncertowej piosenkarki w USA wydatki w restauracjach wzrosły średnio o 68 proc. dziennie w bezpośrednim sąsiedztwie stadionu oraz o 7 proc. w miejscach znajdujących się nieopodal obiektu. Na zakwaterowanie wydano natomiast o 47 proc. więcej w przypadku obiektów oddalonych do 4 km od stadionu i o 32 proc. w promieniu 16 km.
Taylor Swift wystąpi w Warszawie podczas trzech koncertów zaplanowanych na 1-3 sierpnia br. Jak przekazano w raporcie w oparciu o dane dostępne na stronie stadionu PGE Narodowego, w wydarzeniach weźmie udział około 240 tys. polskich i zagranicznych fanów piosenkarki. Przypomniano również, że najnowsza trasa koncertowa artystki "The Eras Tour" zarobiła ponad miliard dolarów i została najbardziej dochodową muzyczną trasą w historii.
Mastercard to działającą w ponad 210 krajach i terytoriach na świecie organizacja płatnicza. Mastercard Economics Institute to z kolei powstały w 2020 r. zespół ekonomistów, analityków i naukowców analizujących trendy makroekonomiczne przez pryzmat konsumenta.