Prezydent USA Joe Biden zarzucił m.in. Facebookowi, że "zabija ludzi" zezwalając na dezinformację na temat szczepionek przeciwko Covid-19. Ten odpowiada: "dane pokazują, że 85 proc. użytkowników Facebooka w USA było lub chce być zaszczepionych". - Wykonujemy swoje zadanie - mówi Guy Rosen, wiceprezes firmy.
Jak już informowaliśmy na naszych łamach, prezydent USA Joe Biden powiedział w piątek, że media społecznościowe, jak np. Facebook, "zabijają ludzi" zezwalając na dezinformację na temat szczepionek przeciwko Covid-19.
- Popatrzcie, jedyna pandemia jaką mamy to ta wśród niezaszczepionych
- dodał.
Na słowa prezydenta odpowiedział Facebook wskazując, że wprowadził zasady mające zwalczać fałszywe opinie o Covid-19 i szczepionkach oraz, że dostarcza "wiarygodnych informacji" na te tematy.
Nie będziemy przejmować się oskarżeniami, które nie są poparte faktami. A fakty są takie, że ponad 2 miliardy ludzi czytało na Facebooku wiarygodne informacje o Covid-19 i szczepionkach. Facebook pomaga ratować życie. Kropka
- powiedział rzecznik firmy Kavin McAllister.
Dodał, że "ponad 3,3 mln Amerykanów korzystało z opracowanej przez Facebooka wyszukiwarki szczepionek" pozwalającej ustalić gdzie i jak się zaszczepić.
Dodatkowo Facebook przedstawił dane zebrane z pomocą Carnegie Mellon University i University of Maryland wskazujące, że jeśli chodzi o przekonywanie Amerykanów do szczepień bardziej skuteczna niż administracja Bidena jest właśnie ta platforma społecznościowa.
Dane pokazują, że 85 proc. użytkowników Facebooka w USA było lub chce być zaszczepionych przeciwko COVID-19
– powiedział Guy Rosen, wiceprezes firmy. "Celem prezydenta Bidena było zaszczepienie 70 proc. Amerykanów do 4 lipca. Facebook nie jest powodem, dla którego ten cel nie został osiągnięty" - dodał.
Wskazał również, że Facebook zachęcał Amerykanów do zaszczepienia się za pomocą specjalnych narzędzi, które obejmują wyszukiwarkę szczepień i opcjonalne "ramki profilu" pokazujące dane o szczepieniu znajomych użytkowników portalu.
Rosen zaznaczył także, że wahanie się użytkowników Facebooka w kwestii szczepień spadło rzekomo o 50 procent od czasu wprowadzenia szczepionek.
Wykonujemy swoje zadania
- powiedział.