Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Muszą wycofać z rynku setki tysięcy aut!

Koncern Daimler musi wycofać w samych tylko Niemczech 238 tys. pojazdów z oprogramowaniem, które pod pewnymi warunkami wyłącza kontrolę emisji spalin w dieslach - oświadczył niemiecki minister transportu Andreas Scheuer. Łącznie problem ma dotyczyć 774 tys. pojazdów w całej Europie.

Bilderandi; pixabay.com / Creative Commons CC0

Scheuer poinformował o decyzji ministerstwa w poniedziałek po spotkaniu w Berlinie z prezesem zarządu Daimlera Dieterem Zetschem. Zetsche zapewnił o „transparentnej współpracy” z rządem prowadzonej w „najwyższym tempie”. Według oświadczenia Daimlera koncern odwoła się od decyzji rządu.

Jak podało ministerstwo, obok lekkich samochodów dostawczych Mercedes-Benz Vito problem dotyczy Mercedesa GLC 220d i C220d.

W maju niemieckie ministerstwo transportu wezwało Daimlera do przeprowadzenia napraw w ponad 6 tys. samochodów Vito. Chodziło o wysokoprężne jednostki napędowe Euro-6 o pojemności 1,6 litra. Zdaniem niemieckich władz nie spełniały one wymogów środowiskowych i emitują do atmosfery zbyt dużo szkodliwych substancji. Koncern nie zgadzał się z zarzutami, jednak zapewniał, że przygotuje specjalną aktualizację oprogramowania, która wyeliminuje problem.

Wcześniej „Bild am Sonntag” poinformował, że Niemiecki Federalny Urząd Motoryzacji (KBA) wykrył pięć „nielegalnych” urządzeń w silnikach pojazdów koncernu Daimler. Według gazety sprawa może dotyczyć 1 mln samochodów z silnikami Diesla. Miały one spełniać normę emisji Euro 6.

Rzecznik Daimlera odmówił komentarza w tej sprawie, podkreślając jednocześnie, że koncern współpracuje z KBA i ministerstwem transportu, aby wyjaśnić wszelkie wątpliwości. Według KBA Daimler miał instalować urządzenia, które da się wyłączać.

Koncern konsekwentnie twierdzi, że działał w ramach obowiązującego prawa. Kwestią sporną jest tutaj - podobnie jak u innych producentów samochodów - tzw. okno termiczne czyli zakres temperatury zewnętrznej, przy którym odbywać się może neutralizowanie tlenków azotu w spalinach. Gdy temperatura zasysanego z zewnątrz powietrza odchyla się nadmiernie od tego zakresu, praca systemu neutralizującego grozi nawet uszkodzeniem silnika i dlatego Komisja Europejska zezwoliła, by neutralizacja była wówczas przejściowo wyłączana.

 

 



Źródło: niezalezna.pl, PAP

#samochody #motoryzacja #Deimler #Niemcy #Unia Europejska

redakcja