FIFA na dwa dni przed rozpoczęciem piłkarskich mistrzostw świata zmieniła zdanie w sprawie sprzedaży alkoholu podczas turnieju. Kibice nie będą mogli kupić piwa na stadionach w Katarze, a nagła zmiana stanowiska światowych władz piłkarskich powoduje niepokój o inne kwestie organizacyjne związane z mundialem.
Piłkarskie mistrzostwa świata w Katarze są bez wątpienia najbardziej kontrowersyjną imprezą sportową od wielu lat. Sam wybór organizatora obarczony jest wieloma wątpliwościami, a FIFA dodatkowo zasiała niepokój o przebieg turnieju - w ostatniej chwili zmieniając decyzję dotyczącą sprzedaży alkoholu podczas mundialu.
Według pierwotnych ustaleń alkohol miał być podawany „w wybranych miejscach na stadionach”, mimo że jego sprzedaż w muzułmańskim kraju jest ściśle kontrolowana. Dwa dni przed meczem otwarcia FIFA ogłosiła jednak zmianę stanowiska. Kibice nie będą mogli ostatecznie kupić piwa na żadnym z ośmiu stadionów, który będzie gościł uczestników piłkarskiego święta.
Stowarzyszenie Kibiców Piłki Nożnej (FSA) skrytykowało zachowanie FIFA.
Niektórzy fani lubią wypić piwo podczas meczu, a inni nie. To nie problem, prawdziwym problemem jest kompletna zmiana stanowiska w ostatniej chwili, co mówi o szerszym problemie – całkowitym braku komunikacji i przejrzystości działań ze strony komitetu organizacyjnego mundialu w Katarze
– powiedział rzecznik FSA.
Jeśli mogą zmienić zdanie w tej sprawie w jednej chwili, bez wyjaśnienia, kibice będą mieli zrozumiałe obawy, czy spełnią inne obietnice związane z zakwaterowaniem, transportem lub kwestiami kulturalnymi
- dodał.
Firma produkująca znane piwo Budweiser - AB InBev - jest jednym z głównych sponsorów FIFA. Jej przedstawiciele najwyraźniej byli zaskoczeni decyzją dotyczącą braku sprzedaży alkoholu na stadionach w Katarze. Przedstawiciele Budweisera opublikowali w mediach społecznościowych krótki komentarz w sprawie dostępności piwa na mistrzostwach: "To niezręczne". Tweet bardzo szybko został jednak skasowany.
Budweiser, World Cup $$$ponsor, deletes tweet saying it’s awkward that no beer will now be sold at Qatar stadiums.
— David Conn (@david_conn) November 18, 2022
Football’s relationship with alcohol should really be debated, but maybe not with just two days to go after 12 years … pic.twitter.com/qP3hL6jVQh