GP: Za Trumpa Europa przestanie być niemiecka » CZYTAJ TERAZ »

Tęczowe reklamy podczas meczu Euro 2020. Kibice oburzeni: "Sport ma być sportem"

Mecz 1/8 finału piłkarskich Mistrzostw Europy pomiędzy Danią a Walią przyniósł kibicom sporo emocji. Duńczycy wygrali 4:0 i zameldowali się w ćwierćfinale. Ale nie tylko sprawami piłkarskimi żyli kibice - zauważyli oni też to, co działo się przy... bandach reklamowych. Te wprost "kipiały tęczą". Wydaje się, że to nieprzypadkowa akcja.

Tego typu reklamy wyświetlane były przez cały mecz
Tego typu reklamy wyświetlane były przez cały mecz
fot. twitter.com/Jowita_W

Duńczycy po raz pierwszy w tym turnieju zagrali poza Kopenhagą, ale na stadionie w Amsterdamie mogli czuć się jak u siebie. Z Danii przybyło mnóstwo fanów, ponadto sympatia miejscowych kibiców była po ich stronie - w przeszłości wielu duńskich piłkarzy grało w Ajaksie Amsterdam.

Dało to efekt w postaci wygranej reprezentacji Danii. Zwyciężyli oni 4:0, czym rozochocili swoich kibiców i media, które piszą, że Dania idzie na całość, tak jak w 1992 roku, gdy zdobyła tytuł mistrzowski. 

W Amsterdamie uwagę zwróciły również bandy reklamowe okalające boisko. Przeważająca większość reklam była wyświetlana w tęczowych barwach, co fani odebrali jako "gest wsparcia" wobec środowisk LGBT. To nie pierwszy raz, gdy tego typu akcje wkradają się na stadiony: wystarczy przypomnieć tylko akcję klękania przed meczami w ramach akcji Black Lives Matter.

- To, co wyprawiano na banerach reklamowych wokół boiska, wykwit pseudotęczowej propagandy, przyprawiał o mdłości. Sport ma być sportem, a nie areną ideologicznych starć

- pisze jeden z kibiców.

 

 



Źródło: niezalezna.pl

#Euro 2020 #LGBT

Michał Kowalczyk