Polska Fundacja Narodowa w ramach promocji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości zaprosiła do współpracy światowej sławy aktora i reżysera – Mela Gibsona. Zagrał w poruszającym spocie a w innym - złożył nam życzenia. Tymczasem dzisiaj twórcy spotu tłumaczą dlaczego z kadru przedstawiającego panoramę Warszawy w spocie został usunięty Pałac Kultury i Nauki. Ciekawy fakt...
Polska Fundacja Narodowa w ramach promocji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości zaprosiła do współpracy światowej sławy aktora i reżysera – Mela Gibsona. Powstał wyjątkowy, poruszający spot opowiadający o odzyskaniu niepodległości. W spocie wolność jest porównana do domu – bezpiecznego, ciepłego i rodzinnego miejsca. Spot kierowany jest do odbiorców na całym świecie.
Aktor złożył również Polsce życzenia:
Tymczasem twórcy spotu tłumaczą się dzisiaj z tego, że z kadru przedstawiającego panoramę Warszawy został usunięty Pałac Kultury i Nauki. W rozmowie z Wirtualną Polską Robert Lubański, członek zarządu Polskiej Fundacji Narodowej, mówi, że "była to rekomendacja naszego studia produkcyjnego, która nie wynikała z wizji artystycznej, tylko z praw autorskich, które chronią wizerunek Pałacu".
Osoby związane z Ratuszem obecnie komentują, że korzystanie z wizerunku Pałacu w panoramie miasta jest dozwolone, ale strona produkcyjna zwracała uwagę, że wielokrotnie spotykała się z sytuacjami, kiedy Pałac Kultury został użyty w panoramie miasta, a potem rościł sobie prawa do wizerunku. Z tego wynikała ta decyzja. Zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, żeby ograniczyć roszczenia jakichkolwiek podmiotów w związku z prawami autorskimi
- dodaje. Podkreśla zarazem, iż spot wzbudził mnóstwo pozytywnych komentarzy i ogromne zainteresowanie - "bardzo mocno zadziałała jego prosta, ale mocna w wyrazie fabuła".
Mel Gibson swoimi aktorskimi umiejętnościami wydobył to, o co nam chodziło - prawdziwe emocje, zrozumiałe dla każdego odbiorcy. Dlatego wydaje mi się, że ta sprawa, dla całościowej oceny tej produkcji, nie jest najważniejsza. Chciałbym wszystkich poprosić, żeby skupić się na przekazie, jaki niesie spot, na jego jakości oraz pozytywnym odbiorze. To naprawdę ważne, że w tak profesjonalny, interesujący i ciekawy sposób pokazaliśmy, czym dla Polaków było odzyskanie niepodległości
- stwierdził.