Strony zgodziły się na integrację nowych rozwiązań m.in. w dziedzinie awioniki w celu udoskonalenia samolotów L-159 oraz wspólnych działań marketingowymi. L-159 jest dwumiejscowym samolotem o zasięgu 1570 km, operującym na pułapie 13 200 metrów. Napęd zapewnia mu silnik Honeywell F-124-GA-100, dzięki któremu może osiągnąć 960 km/h. Siedem pylonów umożliwia zamontowanie do 2340 kg uzbrojenia. Maszyna wyposażona jest w wielozadaniowy radar IAI (Elta) umożliwiający operowanie w dzień jak i w nocy, przy każdych warunkach atmosferycznych. Do L-158 można zamontować ponadto w łącze danych IAI Real Time Tactical wspierające świadomość sytuacyjną, dostosowane do standardów NATO. L-159 wykorzystywany może być zarówno do misji szkoleniowych, jak i bojowych. Z powodzeniem realizowane mogą być przez ten samolot operacje patrolowe i rozpoznawcze oraz naloty na wrogie pozycje.
Aero oraz IAI będą ponadto współpracować nad usprawnieniem systemu szkolenia pilotów na samolotach L-39NG, poprzez zaimplementowanie wirtualnego treningu, jaki ma do dyspozycji izraelskie przedsiębiorstwo. L-39NG, jest zmodyfikowaną wersją samolotu szkoleniowego L-39. Samolot ma zamontowany silnik FJ44-4M a także nową awionikę. L-39NG ma do dyspozycji pięć węzłów uzbrojenia, pod które podczepić może uzbrojenie o łącznej wadze do 1200 kg. L-39NG umożliwia przygotowanie pilotów do operowania na samolotach IV i V generacji.
Źródło:
#lotnictwo #Izrael #Czechy
Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
PKR