Umowa o jakiej poinformował amerykański Departament Obrony, realizowana ma być w ramach kontraktu na nieokreśloną liczbę przy niesprecyzowanych warunkach dostaw (IDIQ - indefinite-delivery/indefinite-quantity). Boeing zapewnić ma m.in. serwis, wsparcie materiałowe oraz techniczne dla śmigłowców MH-47 wykorzystywanych przez wojska amerykańskiego dowództwa operacji specjalnych (U.S. Special Operations Command). Prace realizowane będą przez co najmniej pięć lat m.in. w zakładach Ridley Park w Pensylwanii.
Helikopter MH-47 to specjalistyczna wersja CH-47. Wyposażony jest w szybką wyciągarkę linową, zmodernizowaną cyfrową awionikę, system kontroli lotu oraz wzmocniony kadłub. Konstrukcja umożliwia znaczne łatwiejsze transportowanie ładunków. Helikoptery korzystają ze specjalistycznych radarów i systemu FLIR (Forward Looking Infrared) umożliwiających operowanie w nocy na pułapie nawet 30 metrów bądź niżej. Uzbrojenie stanowią dwa sześciolufowe karabiny maszynowe M134 kal. 7.62 mm. oraz dwa karabiny maszynowe M240D kal. 7.62 mm., ale także naprowadzane na podczerwień pociski powietrze-powietrze AIM-92 Stinger. Dwa silniki Textron Lycoming T55-4-714 umożliwiają osiągnięcie 289 km/h zaś zasięg wynosi 1382 km. Jest w stanie zabrać ze sobą do 40 wojskowych. MH-47 zdolny jest również do transportowania ładunku o wadze 11 ton.
Pierwszy z egzemplarzy został dostarczony w 2014 r. do 160. Pułku Lotniczego Operacji Specjalnych (zwanego Night Stalkers).