Kandydat Zjednoczonej Prawicy na prezydenta Warszawy Patryk Jaki zadeklarował, że jeśli wygra wybory, to wyrzuci do kosza "szalone" plany zwężania al. Jana Pawła II. Jak dodał, nie będzie zwężania ulic, dopóki transport zbiorowy nie będzie na odpowiednim, wysokim poziomie.
Jaki zorganizował dzisiejszą, poranną konferencję przy alei Jana Pawła II, miedzy rondem ONZ i Alejami Jerozolimskimi.
W tej kadencji w ratuszu powstała szalona koncepcja zwężenia al. Jana Pawła II (...) od ronda ONZ do ronda Czterdziestolatka. Chcę zadeklarować jedno, jak zostanę prezydentem m.st. Warszawy, skończę z tym szaleństwem walki z kierowcami
- powiedział Jaki.
Ocenił, że ratusz prowadzi "nieracjonalną politykę" zwężania ulic, stawiania wszędzie słupków i likwidowania miejsc parkingowych.
To jest ideologiczna polityka walki z kierowcami, ja z tym skończę. Prezydent m.st. Warszawy jest od tego, żeby poprawiać jakość życia mieszkańców, a nie od tego, żeby życie codzienne utrudniać, tak jak zwężanie tej ulicy (al. Jana Pawła II)
- powiedział Jaki.
Chciałbym przedstawić twardą deklarację, jak zostanę prezydentem miasta stołecznego Warszawy, to wyrzucę te szalone plany do kosza. Nie będzie zwężania ulic, póki transport zbiorowy, nie będzie na odpowiednim, wysokim poziomie. Dość tej szalonej polityki
– mówił kandydat.
Obecnie między Rondem ONZ a Alejami Jerozolimskimi jest pięć pasów ruchu w jednym kierunku. Rzecznik sztabu Jakiego, Jacek Ozdoba powiedział, że miasto planuje zlikwidowanie dwóch pasów i zostaną po trzy pasy w każdym kierunku.
To doprowadzi do gigantycznych korków, które w tej chwili i tak tutaj powstają (...) trzeba myśleć o innych inwestycjach, ale nie zwężać al. Jana Pawła II
- stwierdził Ozdoba.
Pod koniec 2015 roku Zarząd Dróg Miejskich poinformował, że al. Jana Pawła II i ul. Chałubińskiego zostaną zwężone, powstaną ścieżki rowerowe i nowe chodniki, pojawi się zieleń miejska, a kierowcy zyskają nowe miejsca postojowe.
ZDM zapowiadało, że te jedne z najważniejszych ulic w centrum miasta zostaną poddane kompleksowej modernizacji na odcinku od ronda ONZ do ul. Nowogrodzkiej. Zarząd zapewniał, że weźmie pod uwagę interesy nie tylko pieszych i rowerzystów, ale też kierowców i likwidacja czwartego i piątego pasa ruchu nie spowoduje zmiany przepustowości ulicy, ponieważ kierowcy jadąc od ronda Czterdziestolatka czy ronda ONZ poruszają się głównie trzema pasami.