Dziennikarz RMF FM napisał na Twitterze o błędzie systemu w rezerwacji szczepień. Rzekomo nie da się usunąć terminu zapisanego szczepienia, w przypadku skorzystania z akcji „zaszczep się w majówkę”. Głos zabrało Centrum Informacyjne Rządu podając, że dawki szczepionek będą wykorzystane według ustalonych standardowych procedur. „U mnie termin usunięty tuż po szczepieniu” – do sprawy odniósł się reporter Wirtualnej Polski.
Zainteresowanie akcją „Zaszczep się w majówkę” było ogromne. Chętnych do szczepień nie zniechęcił ani chłód, ani opady deszczu. Przez trzy dni Polacy mogli szczepić się w mobilnych punktach szczepień – bez umawiania się, bez rejestracji. Niektórzy przychodzili już w nocy, by zapewnić sobie miejsce w kolejce i w konsekwencji zostać zaszczepionym jednodawkową szczepionką Johnson & Johnson.
W sieci pojawiły się wątpliwości i problem z osobami, które miały wcześniej przypisany termin szczepienia, a skorzystały z akcji szczepień w majówkę.
Jeżeli ktoś poszedł w majówkę na mobilne szczepienie, a miał umówiony inny termin, to stary termin cały czas jest zajęty. Nie da się go usunąć przez net i 989. Zablokowanych może być kilkadziesiąt tysięcy terminów
– napisał Krzysztof Berenda, dziennikarz RMF FM.
Błąd w rezerwacji szczepień ❗️
— Krzysztof Berenda (@k_berenda) May 4, 2021
Jeżeli ktoś poszedł w majówkę na mobilne szczepienie, a miał umówiony inny termin, to stary termin cały czas jest zajęty. Nie da się go usunąć przez net i 989.
Zablokowanych może być kilkadziesiąt tysięcy terminów.@RMF24pl @michaldworczyk pic.twitter.com/LZw5TngQ4F
Administratorzy profilu na Twitterze „#SzczepimySię” – profilu prowadzonego przez Centrum Informacyjne Rządu odpowiedzieli na wątpliwości Berendy.
Od początku akcji majówkowej przewidywane zostało usunięcie nieaktualnych terminów - CeZ podejmuje działania w tym zakresie. Dawki szczepionek mają swój wyznaczony termin i będą wykorzystane według ustalonych standardowych procedur
– czytamy.
Od początku akcji majówkowej przewidywane zostało usunięcie nieaktualnych terminów - CeZ podejmuje działania w tym zakresie. Dawki szczepionek mają swój wyznaczony termin i będą wykorzystane według ustalonych standardowych procedur.
— #SzczepimySię (@szczepimysie) May 4, 2021
Reporter podaje pod wątpliwość działania w celu naprawienia błędu.
To tak umiarkowanie skutecznie podejmuje te działania. Bo termin ciągle wisi. A punkt czepień ma linię zajętą... – napisał, załączając screen z ekranu - i z zapisanym terminem.
To tak umiarkowanie skutecznie podejmuje te działania. Bo termin ciągle wisi. A punkt czepień ma linię zajętą... pic.twitter.com/qmoKtfqGuP
— Krzysztof Berenda (@k_berenda) May 4, 2021
W odpowiedzi pojawiły się wpisy innych osób, u których tego problemu nie było. Bądź też termin można było usunąć samemu.
U mnie w systemie termin na 9 maja na PGE usunięty już wczoraj, tuż po szczepieniu na Bankowym...
– napisał Michał Wróblewski z WP.
U mnie w systemie termin na 9 maja na PGE usunięty już wczoraj, tuż po szczepieniu na Bankowym...
— Michał Wróblewski (@wroblewski_m) May 4, 2021
U mnie też wszystko ok po szczepieniu na Bankowym. W sensie, termin zwolniony.
— Wojtek Kardys (@WojtekKardys) May 4, 2021
Ja swój usunąłem ręcznie przez internet.
— Marcin Zyśk 🇵🇱 #KościuszkoCrew (@Marcin_Zysk) May 4, 2021
Wszystko pewnie zależy czy punkt szczepień tymczasowych miał połączenie z systemem na żywo jak stałe punkty szczepień i wolną osobę do obsługi, w niektórych pewnie komunikacja na żywo nie wyszła,naprawią w ciągu paru dni,żadna dawka się nie zmarnuje,one nie mają ważności 1 dzień.
— Mikey (@mike_muncie) May 4, 2021