W dziewiątym odcinku „Top Model” uczestnicy programu, w którym nagrodą jest bilet do kariery w modelingu, mieli za zadanie nagrać krótki filmik zniechęcający do palenia papierosów. Nagrodą za zwycięstwo miał być udział w kampanii prozdrowotnej Ministerstwa Zdrowia. Nazwa urzędu padła kilka razy. Jak się okazało, Ministerstwo Zdrowia słono za to zapłaciło.
„Koszt współpracy Ministerstwa Zdrowia z programem »Top Model« został pokryty z budżetu wyodrębnionego na działania promocyjne i edukacyjne i wyniósł 320 tys. zł. Decyzję o współpracy podjęto po analizie zasięgu, profilu widowni i siły oddziaływania formatu. Pozwoliło to dotrzeć do grupy, która rzadko reaguje na tradycyjne kampanie społeczne, a decyzje zdrowotne podejmuje pod wpływem treści rozrywkowych i trendów kulturowych”
– poinformowało nas Ministerstwo Zdrowia.
Jak dodano, program cieszy się wyjątkową popularnością wśród młodych widzów, a średnia oglądalność dziewiątego sezonu wyniosła około 1,16 mln osób. „Włączenie do programu elementów kampanii »Planuję długie życie« jest częścią naszych działań edukacyjnych, mających na celu promocję zdrowego stylu życia i uświadomienie skutków palenia papierosów. Zadanie przygotowania krótkiego materiału promującego zerwanie z nałogiem przez uczestników programu przedstawiło problem w atrakcyjnej i zrozumiałej dla młodych formie” – poinformowało nas Ministerstwo Zdrowia.
Problem jest jednak taki, że system zdrowia praktycznie zbankrutował.
– To absolutny skandal. Na każdej paczce papierosów są antyreklamy. Moim zdaniem jest to prawą ręką przez lewe ucho dotowanie życzliwej stacji informacyjnej. Może po to, żeby TVN24 nie zauważał problemów, które są w służbie zdrowia. Wszyscy widzimy, co się dzieje
– mówi nam Andrzej Śliwka, poseł PiS.
Czytaj więcej w dzisiejszym wydaniu "Gazety Polskiej Codziennie"!
Ministerstwo Zdrowia nie ma na leczenie, ale ma na reklamy w „Top Model” w TVN. 320 tys. zł dla prorządowej telewizji❗️
— GP Codziennie (@GPCodziennie) December 2, 2025
Więcej ℹ️ od 00:00 na » https://t.co/1HYRtWjbz8
Kup prenumeratę i zyskaj dostęp do sprawdzonych treści 📲https://t.co/5oUNtNgoqJ pic.twitter.com/jqTmL14dwb