Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Reklama
Polska

Prawie 2 mln zł na promowanie niszczenia Odry. Trzecia Droga forsuje niemiecki projekt

1 751 766 zł kosztuje akcja marketingowa Ministerstwa Klimatu i Środowiska mająca na celu poinformowanie Polaków, że parki narodowe są potrzebne, a resort chce utworzenia Parku Narodowego Dolna Odra. – Ten park to uderzenie w interesy mieszkańców i projekty rozwoju portu Szczecin-Świnoujście – mówi nam Marek Gróbarczyk, były minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Od ponad tygodnia trwa akcja promocyjna Parku Narodowego Dolna Odra. Ten jeszcze formalnie nie powstał, samorządy nadal mają wątpliwości, ale rząd już reklamuje ideę. Jak poinformowało nas Ministerstwo Klimatu i Środowiska, spoty (telewizyjny i kinowy) przygotowały agencje Mediahub i MullenLowe Warsaw, należące do MullenLowe Group. Koszt produkcji dwóch spotów to 148 830 zł. Pokazują one kilka zdjęć z drona i nałożone na to odgłosy zwierząt. Co ważne, spoty będą puszczane w kinach i telewizji. Ta pierwsza akcja ma kosztować 249 936 zł. Druga – w telewizji – to już 1,353 mln zł.

Reklama

Obserwuj nas w Google News. Kliknij w link i zaznacz gwiazdkę

„Celem kampanii jest poinformowanie o korzyściach płynących z utworzenia parków narodowych na wyjątkowych obszarach polskiej przyrody oraz o wsparciu finansowym parków narodowych przez NFOŚiGW, a także poinformowanie o zainicjowaniu prac nad utworzeniem nowego parku narodowego”

– napisało Ministerstwo Klimatu i Środowiska. 

"Mamy to!" - ogłosili Zieloni. Z tego, co ustalono w ministerstwie, najbardziej ucieszą się... Niemcy

Nowy wojewoda zapowiada park narodowy na Odrze

Zdaniem Marka Gróbarczyka te 1,751 mln zł można potraktować jako budżet reklamowy Trzeciej Drogi.

– Park Narodowy Dolna Odra ma być wylęgarnią Trzeciej Drogi w województwie zachodniopomorskim. Poprzez wojewodę z tej opcji, pana Rudawskiego, proces ten ma być realizowany i zaczyna się od propagandy. Wydawanie takich pieniędzy na ten cel to nieporozumienie i chyba już kampania wyborcza – mówi nam Marek Gróbarczyk.

Jego zdaniem utworzenie parku narodowego wpłynie niekorzystnie na rozwój regionu.

– Kilka tygodniu temu odbyła się w Radiu Szczecin debata na ten temat. Pojawił się na niej człowiek, który opowiadał, jak to wygląda, na przykładzie Drawieńskiego Parku Narodowego. Mówił o olbrzymich utrudnieniach. Przedsiębiorcy na ten temat wypowiedzieli się jednoznacznie. Będzie to umartwienie Dolnej Odry i zablokowanie możliwości rozwoju regionu i portu Szczecin-Świnoujście

– mówi nam Gróbarczyk. 

Czytaj więcej w dzisiejszym wydaniu "Gazety Polskiej Codziennie"!

Źródło: Gazeta Polska Codziennie
Reklama