Umowa zakłada również zapewnienie oprzyrządowania dodatkowego oraz wsparcie logistyczne. W walce o umowę GM Defense pokonało dwie inne oferty: konsorcjum Oshkosh Defense/Flyer Defense LLC oraz Science Applications International Corporation (SAIC)/Polaris Inc.
Pojazd ISV ma powstać w oparciu o konstrukcję Chevroleta Colorado ZR2. Dostawy mają rozpocząć się na przełomie 2020 i 2021 r. i potrwają do czerwca 2028 r. Warto zauważyć, że w planach US Army jest zamówienie aż 2065 pojazdów. Pierwsze egzemplarze trafić mają do 1. Brygadowego Zespołu Bojowego Piechoty, wchodzącego w skład 82. Dywizji Powietrznodesantowej.
Pojazd przystosowany ma być do przewozu dziewięciu wojskowych. ISV napędzany jest silnikiem o pojemności 2,8 l. i mocy 186 KM. Pojazd charakteryzować ma się dużą mobilnością i możliwością transportu przez śmigłowce UH-60 Blackhawk oraz C-47 Chinook. Pojazdy te można ponadto zrzucać na spadochronach z niewielkich wysokości z samolotów transportowych, takich jak C-17 oraz C-130.