10 wtop „czystej wody”, czyli rok z nielegalną TVP » Czytaj więcej w GP!

Pociągi wracają na trasę Olsztyn-Olsztynek

Po trwającym od stycznia remoncie linii kolejowej Olsztyn-Olsztynek od wtorku wracają połączenia na tej trasie. Remontowana będzie teraz dalsza część trasy kolejowej z Olsztyna do Warszawy, na odcinku Olsztynek-Działdowo.

Foto Work Shop 4 You

Remont linii kolejowej Olsztyn-Działdowo podzielono na dwa etapy: Olsztyn-Olsztynek i Olsztynek-Działdowo. W czasie trwania remontu danego odcinka, połączenia na tej trasie wykonuje zastępcza komunikacja samochodowa. Rzecznik wojewody warmińsko-mazurskiego Bożena Ulewicz poinformowała PAP, że od wtorku pociągi wrócą na trasę z Olsztyna do Olsztynka, a rozpocznie się remont torowiska na trasie z Olsztynka do Działdowa.

Na trasie z Olsztyna do Olsztynka wyremontowano i przebudowano, m.in. dostosowano do potrzeb osób niepełnosprawnych, sześć przystanków: Olsztyn Zachodni, Bartąg, Gągławki, Stawiguda, Gryźliny i Olsztynek. Na każdym przystanku są wiaty, perony mają antypoślizgowa nawierzchnię, wyremontowano na nich oświetlenie i zamontowano m.in. stojaki rowerowe.

Ulewicz podała, że w czasie remontu wymieniono ok. 30 km torów i przebudowano mosty, przepusty i wiadukty, przez co pociągi będą mogły na tej trasie rozwijać prędkość 120 km na godz.

PKP Polskie Linie Kolejowe w przesłanym PAP komunikacie poinformowały, że od 16 października rozpoczną się prace na trasie od Olsztynka do Działdowa, na tej trasie będzie wprowadzona komunikacja zastępcza. Pociągi dalekobieżne w kierunku Warszawy nadal będą kursowały z Olsztyna trasą przez Iławę.

Modernizacja linii kolejowej z Olsztyna do Działdowa ma potrwać do końca 2019 roku i jest realizowana w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość umowy to ok. 260 mln zł, a dofinansowanie UE wynosi 85 proc.

Po modernizacja 83-kilometrowej linii Olsztyn-Działdowo pociągi na całej tej trasie będą mogły jeździć z prędkością 120 km na godz., a miejscami z prędkością 140 km na godz. W czasie remontu m.in. zostaną wymienione urządzenia sterowania ruchem kolejowym, przebudowane zostaną 43 przejazdy kolejowo-drogowe i 145 obiektów inżynieryjnych oraz 35 nowych rozjazdów.

W komunikacie PKP PLK podano, że do 2023 roku w województwach Polski wschodniej w sektor kolejowy będzie zainwestowanych ponad 16,3 mld zł. 

 



Źródło: niezalezna.pl, PAP

#Olsztynek #Olsztyn #kolej #trasa #remont

redakcja