Jak wynika z komunikatu, PKP Polskie Linie Kolejowe i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno–Torowe sp. z o. o. podpisały umowę za 314,7 mln zł netto na modernizację linii kolejowej na odcinku Ostrołęka – Chorzele.
"Dzięki inwestycji pociągi wrócą na nieczynną od 18 lat linię, co zwiększy potencjał gospodarczy i atrakcyjność regionu"
- czytamy w informacji.
"To modernizacja i gruntowna przebudowa nie tylko szlaków o znaczeniu międzynarodowym, ale też inwestycja o znaczeniu lokalnym. Dzisiaj podpisujemy umowę na modernizację odcinka Ostrołęka-Chorzele"
- powiedział, cytowany w komunikacie, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu Andrzej Bittel. Dodał, że "zwracając kolej Polakom, walczymy w ten sposób z wykluczeniem komunikacyjnym".
Jak informuje PKP PLK, przebudowane zostaną stacje: Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanki Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka. Znacząco poprawi się komfort podróżnych dzięki nowoczesnym peronom wyposażonym w nowe ławki, wiaty i funkcjonalne oświetlenie.
Spółka zapewnia, że na nowych obiektach zainstalowane będą tablice informacyjne i linie naprowadzające, które ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Będą również udogodnienia dla osób o graniczonej możliwości poruszania się.
Prace na odcinku Ostrołęka-Chorzele obejmą prawie 60 km torów. Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a składy z towarami do 80 km/h. Przebudowanych zostanie 20 obiektów inżynieryjnych w tym 14 przepustów i sześć mostów. W ramach prac wymieniona zostanie m.in. konstrukcja 250-metrowego mostu na rzece Narew.
Sprawne podróże zapewni nowe lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS) w Ostrołęce. Jak zapewnia spółka, przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy poziom bezpieczeństwa.
Roboty planowane są od 2020 roku, a zakończenie w 2022 r. Projekt realizowany będzie w systemie „projektuj i buduj”.