W Warszawie można w zaplanowany sposób budować infrastrukturę rowerową - podkreśla kandydat Zjednoczonej Prawicy na prezydenta stolicy Patryk Jaki. Proponuje więc m.in. wprowadzenie idei szlaków rowerowych do planowania przestrzennego w Warszawie.
Na konferencji prasowej zorganizowanej dziś przy Skwerze Ryskim w Warszawie Jaki zadeklarował, że jeśli zostanie prezydentem Warszawy, będzie wspierał komunikację rowerową. Jego zdaniem polityka rowerowa musi być jednym z fundamentów działań w stolicy, bo - jak podkreślił - wpisuje się ona w politykę zdrowego trybu życia.
Jaki podkreślił, że w Warszawie w zaplanowany sposób zaplanowany można budować infrastrukturę rowerową.
- Dlatego zobowiązujemy się, że wprowadzimy ideę szlaków rowerowych do całego planowania przestrzennego w Warszawie. Nam bardzo zależy na tym, aby odseparować drogi dla kierowców i drogi dla rowerzystów
- oświadczył kandydat na prezydenta stolicy.
Dziś przedstawiłem 1 cześć programu rowerowego dla Warszawy. Doceniamy to co się udało zrobić i zwracamy uwagę na nowe możliwości rozwoju tej sfery funkcjonowania miasta np. planowanie szlaków rowerowych w każdym powstającym MPZP. #Jaki2018 pic.twitter.com/kAWUzZy11P
— Patryk Jaki (@PatrykJaki) 5 czerwca 2018
Zdaniem Jakiego, rowerzyści i kierowcy samochodów mogą "żyć obok siebie w jedności".
- Dlatego mówimy, że będziemy starali się stosować takie nowoczesne instrumenty infrastrukturalne jak światła dedykowane właśnie dla polityki rowerowej, jak śluzy rowerowe, tam gdzie się da, również lewoskręty rowerowe. Będziemy starali się wprowadzać te instrumenty i te narzędzia na ile to możliwe bez kolizji z komunikacją zbiorową i z komunikacją indywidualną
- powiedział Jaki.
Podkreślił, że zależy mu też na tym, aby o polityce rowerowej nie myśleć w kategoriach alternatywnego środka komunikacji do pracy, ale również w kategoriach rekreacyjnych.
— Patryk Jaki (@PatrykJaki) 5 czerwca 2018
Obecny na konferencji prasowej burmistrz dzielnicy Bemowo Michał Grodzki podkreślił, że szlaki rowerowe zostały wdrożone w niewielu miastach w Europie i na świecie.
- Dzięki planom zagospodarowania przestrzennego, dzięki pewnym większym inwestycjom infrastrukturalnym na przykład tunelom, kładkom (...), możemy takie drogi poprowadzić
- podkreślił Grodzki.