Według Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor średnio 41,3 tys. zł zaległości wobec dostawców i banków ma co dziesiąta firma z branży pocztowej i kurierskiej.
"Co druga jest w nienajlepszej sytuacji finansowej"
- wskazano.
Rynek usług kurierskich rozwija się w Polsce w bardzo szybkim tempie - podkreśla Biuro Informacji Gospodarczej. Na rozwój branży duży wpływ ma rosnąca popularność zakupów przez internet.
"Zgodnie z prognozami w roku 2018 całkowity wolumen paczek wzrośnie do poziomu 440 mln (o 11 proc. więcej niż w ubiegłym roku)"
- wskazali eksperci Biura.
Okres przedświąteczny, jak podkreśliło BIG InfoMonitor, to tradycyjnie boom na usługi kurierskie i to z roku na rok coraz większy, bo chętniej kupujemy online. Według badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor przez Instytut ARC Rynek i Opinia, udział osób, które kupią w sieci wszystkie lub większość świątecznych prezentów wyniesie w 2018 r. 28 proc. Natomiast przeważająca część podarków w tradycyjnych sklepach kupi 41 proc. ankietowanych. Przed rokiem, jak dodano, było to odpowiednio 26 proc. i 42 proc.
Eksperci Biura wyliczyli też, że przedświąteczna gorączka powoduje, iż czas oczekiwania na przesyłkę w listopadzie i grudniu wydłuża się o ok. trzy godziny. W efekcie średni termin dostawy pod drzwi zajmuje do 46 godzin.