Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Co dalej z nową obwodnicą Kielc? "Dużo krytycznych opinii"

W procesie konsultacji społecznych dotyczących planów budowy wschodniej obwodnicy Kielc zgłoszono ponad 2000 uwag. Mieszkańcy regionu szczegółowo przeanalizowali trzy propozycje planu drogowego i wyrazili swoje obawy oraz sugestie. Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich (ŚZDW) już teraz rozpoczął analizę tych wniosków, a decyzje co do przyszłości inwestycji mają zapaść w pierwszym kwartale przyszłego roku.

sejmik województwa świętokrzyskiego
https://www.swietokrzyskie.pro/ - https://www.swietokrzyskie.pro/

"Usłyszeliśmy bardzo dużo uwag i krytycznych opinii dotyczących zaproponowanych wariantów trasy. Teraz pracownicy Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich rozpoczną analizę zgłoszonych wniosków, zakładamy, że potrwa to około dwóch miesięcy. Oczywiście będziemy chcieli wyjść naprzeciw mieszkańcom i tam, gdzie będzie to możliwe, uwzględnić zgłoszone przez nich uwagi"

– powiedział członek zarządu województwa świętokrzyskiego Tomasz Jamka.

Trzy warianty, a żaden zadowalający

Wschodnia obwodnica Kielc, planowana od wielu lat, ma za zadanie odciążyć ruch miejski odbywający się przez centrum Kielc drogą krajową nr 73. Trzy lata temu podpisano porozumienie o wspólnym sfinansowaniu dokumentacji przyszłej inwestycji. Przetarg ogłoszony przez Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich wygrało kieleckie przedsiębiorstwo Neotrans, które opracowało trzy warianty przebiegu trasy.

Przyszła obwodnica ma rozpoczynać się na ulicy Ściegiennego i okrążać Kielc od strony wschodniej. Pierwszy wariant przecina zabudowaną część miejscowości i przez ogródki działkowe dochodzi do ul. Radomskiej. Drugi zakłada przebieg drogi wzdłuż trasy S74 w Domaszowicach. Trzeci w mniejszym stopniu ingeruje w tereny zabudowane w Domaszowicach, ale przecina kompleks podmiejskich ogrodów działkowych. Dwa z wariantów przechodzą również przez budowane osiedle Widok przy ul. Radomskiej w Kielcach, gdzie ma powstać pięć 5-kondygnacyjnych bloków.

Protest mieszkańców

Mieszkańcy podkieleckich miejscowości stanowczo wyrazili swoje niezadowolenie z każdego z trzech projektów. Wysłane przez nich do mediów pisma podkreślały, że planowana obwodnica "nie wyprowadza ruchu kołowego poza miasto, a tylko spycha go na jego przedmieścia", a konsekwencjami powstania planowanej drogi w tym obszarze "będą nieznośny hałas, dalsze utrudnienia w przemieszczaniu się pomiędzy podzielonymi częściami miejscowości".

"Na tym etapie nie jestem w stanie powiedzieć czy powstanie jeszcze kolejny (czwarty) wariant drogi. Na razie pracownicy Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich skupią się na przeanalizowaniu zgłoszonych uwag w konsultacjach społecznych, które jak widzimy, okazały się bardzo potrzebne"

– dodał wicemarszałek Jamka.

Niepewna przyszłość inwestycji

Planowana obwodnica ma mieć około 14 km długości. Wstępny koszt inwestycji szacowany był na około 0,5 mld złotych. Jednak nie jest jeszcze jasne, skąd pozyskane zostaną środki na sfinansowanie tej inwestycji. 

 



Źródło: niezalezna.pl, PAP

 

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
Moduł komentarzy jest w trakcie przebudowy.
dp
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo