- Słyszałem, że w Polsce sędziowie określają się jako najwspanialsza kasta. U nas w Indiach też były kasty, ale są już zakazane. W mitologii indyjskiej każda kasta pochodzi z części astralnego ciała bóstwa. Przykładowo rycerze to ramiona, a myśliciele - mózg. Widziałem w Polsce takie wielkie zgromadzenia, gdzie skandowano mantrę: „Sędzia wuj!”. Ja słabo znam te lokalne tradycje, ale myślę, że w ten sposób wychodzi z Polaków indoeuropejskość, chcą pokazać, że ich zdaniem najwspanialsza kasta pochodzi od tzw. narządów rozrywkowych. To są zwykłe „wuje”, tak się to kojarzy ludziom – mówi Michał Orzechowski. Obejrzyj sensacyjną wypowiedź badacza historii Indii poniżej!
Zdaniem urodzonego w Polsce Orzechowskiego, który długo mieszkał w Indiach i Nepalu, polska najwspanialsza kasta, która demonstruje, że „działa na specjalnych prawach i przywilejach”, przypomina trochę indyjską kastę braminów, ale jest pewna różnica.
W Indiach przynależność do wyższej kasty to były oprócz przywilejów obowiązki. Wobec kraju, wobec innych, wspólnoty, w której żyjesz. To nie było tylko żerowanie na reszcie obywateli. Trochę jak w I Rzeczpospolitej, gdzie szlachta stanowiła jakby oddzielną grupę.
- powiedział w programie „Wywiad z chuliganem” w Telewizji Republika.
Wspominając o zniesieniu kast w Indiach i blokowaniu reformy sądów w Polsce badacz już całkiem serio wskazał na akty międzynarodowe, na które powołać się może Polska.
W Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka napisane jest, że każdy człowiek ma prawo do uczciwego sądu. W Polsce sądy nie są uczciwe, bo istnieje kasta, która ma swoje korzenie w systemie totalitarnym i nie zostało to wyczyszczone. Oznacza to, że dotychczas Polska łamała tym samym Powszechną Deklarację Praw Człowieka. Kuriozum jest, że Polskę poucza w sprawie reformy sądów Francja, która przecież miała po upadku Vichy defaszyzację swojego systemu prawnego i Niemcy, które miały i denazyfikację, i dekomunizację w NRD. A w Polsce usunięcie przywilejów podobnej kasty napotyka na ich sprzeciw.
- mówi Michał Orzechowski.
Obejrzyj mocną rozmowę z badaczem Indii poniżej, fragment dotyczący kast i „wujów” w togach zaczyna się w 36 minucie i 30 sekundzie.