Nawrocki w wywiadzie dla #GP: Silna Polska liderem Europy i kluczowym sojusznikiem USA Czytaj więcej w GP!

​Nie chcą czytać „Wyborczej”. Sprzedaż spada, spada i spada…

W redakcji przy ulicy Czerskiej powodów do zadowolenia raczej brak. I to od dłuższego już czasu.

Piotr Galant/Gazeta Polska
Piotr Galant/Gazeta Polska
W redakcji przy ulicy Czerskiej powodów do zadowolenia raczej brak. I to od dłuższego już czasu. Wyniki sprzedaży „Gazety Wyborczej” spadają, a wydawca dziennika – spółka Agora SA – liczy straty. Ostatnie dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wskazują, że okręt flagowy spółki, czyli wspomniana już „GW”, zaliczył największy spadek sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich.

Zaledwie przed kilkoma dniami informowaliśmy, że Agora ma kłopoty. Z ich powodu, do końca roku, planuje zwolnić do 135 pracowników etatowych. W połowie października zakończy też wydawanie bezpłatnego dziennika „Metrocafe.pl”. Serwis internetowy tej gazety zostanie zlikwidowany, a pracę straci kolejnych kilkanaście osób.

Sama spółka odnotowała w maju 5,6 mln zł straty netto. Co ważne – dane te dotyczą pierwszego kwartału obecnego roku. A jeszcze ważniejsze – w analogicznym okresie przed rokiem Agora odnotowała zysk ponad milion złotych, czyli strata była pewnie tym boleśniejsza.

Fatalne wiadomości dla Agory przynoszą też najnowsze dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal wirtualnemedia.pl. Wynika z nich, że średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” w sierpniu 2016 r. zmniejszył się o 13,53 proc.

Jest to największy spadek sprzedaży wśród wszystkich dzienników ogólnopolskich ujętych w zestawieniu. Zresztą „GW” traci czytelników od miesięcy. W czerwcu tego roku tytuł zanotował najniższą miesięczną sprzedaż w historii!

 



Źródło: wirtualnemedia.pl,niezalezna.pl

#Gazeta Wyborcza sprzedaż #Agora SA #Agora #sprzedaż #Gazeta Wyborcza

plk