W ramach umowy niemiecki koncern przejmie także pozostałe 50 proc. udziałów w spółce Politico Europe, której połowę udziałów posiadał już wcześniej. Kupi także serwis Protocol.
Dyrektor generalny Axel Springer Mathias Doepfner stwierdził, że redakcja Politico „ustanowiła nowe standardy” dziennikarstwa politycznego. - Obiektywne, wysokiej jakości dziennikarstwo jest ważniejsze niż kiedykolwiek i wspólnie wierzymy w konieczność niezależności redakcyjnej i bezstronnego informowania - przekazał Doepfner w oświadczeniu. - Ma to kluczowe znaczenie dla naszego przyszłego sukcesu - dodał.
W oświadczeniu poinformowano, że Allbritton nadal będzie wydawcą serwisów Politico i Protocol, a zespoły redakcyjne i kierownicze obu witryn będą nadal działać niezależnie od innych amerykańskich marek Axel Springer.
„New York Times” informował w ubiegłym tygodniu, że Politico może zostać sprzedane niemieckiemu koncernowi za 1 mld dolarów.
Politico zostało założone przed wyborami prezydenckimi w USA w 2008 roku przez byłych dziennikarzy „Washington Post” i miało na celu „przedstawianie Waszyngtonu i polityki z tempem, analizą i dokładnością dziennikarstwa sportowego”.
Niemiecki koncern Axel Springer działa w ponad 40 krajach, a w portfolio ma między innymi dzienniki „Die Welt” i „Bild”, a w Polsce „Fakt” i „Przegląd Sportowy”.