Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Reklama
Polityka

"Szkoła jako miejsce tranzycji". Warszawska instytucja samorządowa promuje tranzycję dzieci

"Nie chcę, żeby różni dziwni ludzie chodzili do polskich szkół i mówili małym dzieciom, że oni mogą sobie wybrać, czy są chłopcem, czy dziewczynką" - mówił wczoraj w rozmowie z Rafałem Trzaskowskim Sławomir Mentzen. Kandydat PO oburzył się na te słowa, mówiąc, że to bzdury, dodając: "Co w tym złego, żeby dzieciaki uczyć szacunku do innych?". Ale w broszurze wydanej we współpracy z samorządowym Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń mowa jest o "szkole jako miejscu tranzycji". Przewiduje się też "listę praktyk wspierających uczące się osoby transpłciowe i niebinarne". To m.in. organizacja toalet, zasady korzystania z przebieralni i szatni, możliwość wyboru przez dzieci imienia, zaimków i podpisu oraz korzystanie z tęczowych symboli przez osoby pracujące w szkole,

We wczorajszej rozmowie z Mentzenem Rafał Trzaskowski uciekał od tematu promocji transseksualizmu i tranzycji (zmiany płci) w szkołach. Mówił jedynie o "wspieraniu dzieciaków", które cierpią w wyniku rzekomej dyskryminacji.

Reklama

Ale w 2023 r. ukazała się broszura "Przewodnik dla otwartej szkoły. Transpłciowość. Poradnik dla kadry pedagogicznej pracującej w szkole i zarządzającej szkołą". Publikacja została wypracowana i opublikowana w ramach projektu "Dziecko transpłciowe – efektywny system wsparcia w szkole" realizowanego z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy, finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG. Organizacją partnerską projektu (czy też samej publikacji - nie jest to określone) jest Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń - instytucja samorządowa miasta Warszawy. [polecam:https://niezalezna.pl/polska/zakaz-smartfonow-w-szkolach-co-sadza-o-tym-polacy/542612]

Jakie treści można znaleźć w tym poradniku? To jedna wielka promocja transseksualizmu i tranzycji. To ostatnie słowo pada tam ponad 70 razy. W publikacji czytamy:

Badania dotyczące zdrowia młodzieży transpłciowej i niebinarnej oraz doświadczenie osób pracujących z tą młodzieżą jednoznacznie wskazują, że utrudnianie tranzycji prowadzi do zwiększania dysforii płciowej, a w konsekwencji do pogorszenia zdrowia psychicznego oraz zagrożenia samobójstwem. W wielu przypadkach tranzycja jest więc interwencją ratującą życie. 

Jako "przemoc" wobec dzieci "transseksualnych" określono w poradniku... zwracanie się do nich przy użyciu ich własnego imienia. I nazywanie chłopców chłopcami, a dziewczynków dziewczynkami:

Taki charakter [przemocowy] ma też tzw. misgenderowanie, czyli pozornie przypadkowe, a w rzeczywistości powtarzające się, często umyślne, stosowanie zaimków i form gramatycznych niezgodnych z tożsamością płciową danej osoby oraz tzw. deadnaming, czyli używanie imienia nadanego przy urodzeniu, z którym osoba uczniowska się nie identyfikuje i nie chce go używać.

W rozdziale "szkoła jako miejsce tranzycji" czytamy zaś, że szkoła może podjąć szereg działań ułatwiających transpłciowym i niebinarnym osobom uczącym się przejście tranzycji społecznej w szkole, a także trwale budować kulturę włączenia osób transpłciowych, niebinarnych oraz różnorodnych ze względu na inne cechy". [polecam:https://niezalezna.pl/polityka/wazna-deklaracja-nawrockiego-w-bialymstoku-do-tych-projektow-wroci-jako-prezydent/543274]

Autorzy poradnika wzywają też:

NORMALIZUJ TRANSPŁCIOWOŚĆ I NIEBINARNOŚĆ – na wiele różnych sposobów można dawać sygnał, że różnorodność jest OK, że transpłciowość i niebinarność są OK, że inne wymiary różnorodności też są OK. [...] Dla przykładu osoba, która używa zaimków neutralnych ono/jego, może mówić o sobie „byłum” albo „byłom” i może określać się np. jako uczeń, uczennica, osoba uczniowska lub też w neutratywach jako ucznie, lub ucznio.

W publikacji, wydanej przy współpracy warszawskiej instytucji samorządowej, przewiduje się również "listę praktyk wspierających uczące się osoby transpłciowe i niebinarne". To m.in. uwzględnianie w statucie szkoły oraz innych dokumentach szkolnych informacji wspierających różnorodność i zakazujących wykluczenia, organizacja toalet (możliwość skorzystania z osobnej toalety), zasady korzystania z przebieralni i szatni, wypracowanie procedur związanych z naruszeniami, np. z wykluczającym traktowaniem transpłciowej osoby uczącej się w szkole, możliwość wyboru imienia i podpisu (samoidentyfikacja) oraz zaimków (eliminowanie zachowań określanych jako deadnaming, misgendering), zwracanie się do osób transpłciowych i niebinarnych zgodnie z ich preferencjami oraz korzystanie z tęczowych symboli przez osoby pracujące w szkole, np. przypinek lub naklejek w tęczowych kolorach. [polecam:https://niezalezna.pl/polityka/rzad-tuska-juz-ma-szykowac-miejsce-dla-zandberga-trwaja-negocjacje/544023]

Opisana jest też rola Warszawskiego Rzecznika Praw Uczniowskich:

Rzecznik zajmuje się wszelkimi przejawami dyskryminacji i łamania praw uczniowskich w szkole. W przypadku osób transpłciowych i niebinarnych mogą to być takie sytuacje jak: przemoc i wykluczenie w szkole, problemy ze zdrowiem psychicznym i brakiem odpowiedniej opieki psychologiczno-pedagogicznej w szkole, utrudniony dostęp do korzystania z toalety zgodnej z tożsamością płciową, brak możliwości swobodnego używania imienia lub zaimków zgodnych z preferencjami osoby uczniowskiej. [...] Zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta m.st. Warszawy rola Rzecznika polega też na rekomendowaniu ścieżek postępowania w przypadkach naruszania praw uczniowskich oraz przejawów dyskryminacji, w  tym inicjowanie opracowań analiz prawnych. Rzecznik proponuje osobom uczniowskim oraz ich rodzicom różne ścieżki działania, które pomogą im poczuć się bezpiecznie i zadbać o ich prawa. Od szkół może oczekiwać stworzenia planu działań naprawczych, poprawiających sytuację osób LGBT+. Może też proponować różne działania wspierające funkcjonowanie osób o różnej tożsamości płciowej. Należą do nich np.: • zajęcia psychologiczno-pedagogiczne w klasie; • regularne rozmowy na godzinach wychowawczych; • eksperckie szkolenia dla kadry nauczycielskiej oferowane przez WCIES; • mediacje prowadzone przez wyspecjalizowane osoby; • poradnictwo prawne".

Kto miałby prowadzić te "eksperckie szkolenia"? W broszurze zamieszczono wykaz "POLSKICH ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH ZAJMUJĄCYCH SIĘ TEMATYKĄ TRANSPŁCIOWOŚCI I NIEBINARNOŚCI, które udzielają pomocy, porady, wspierają w realizacji interwencji albo prowadzą działania edukacyjne w zakresie przeciwdziałania dyskryminacji i wykluczeniu w szkole". To m.in. Kampania Przeciw Homofobii, promująca tranzycję i wspierana przez miasto Warszawa Fundacja Trans-Fuzja, Stowarzyszenie Lambda Warszawa, Stowarzyszenie na rzecz osób LGBT „Tolerado” – [email protected], projekt tranzycja.pl oraz Zrozumieć transpłciowość – zrozumiectransplciowosc.pl.


O tym, jak Trzaskowski wspiera i hojnie dotuje inicjatywy LGBT, także o charakterze pornograficznym, czytaj TUTAJ

Źródło: niezalezna.pl
Reklama