Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!

Aktywność medialna ma znaczenie

Jeśli chcemy dzisiaj mieć jakikolwiek wpływ na wydarzenia, które rozgrywają się na naszych oczach, nie unikniemy aktywności medialnej, która nie tylko doskonale je nagłaśnia, lecz w równym stopniu także kreuje. 

Niezwykle ważne jest i to, aby szybko reagować na zmiany i potrzeby potencjalnych odbiorców mediów, którymi się posługujemy. W tym kluczu należy powitać nową inicjatywę Strefy Wolnego Słowa, jaką jest Albicla. Komunikator szybko zyskuje na popularności i już sam ten fakt jest dowodem, że pomysł na jego powstanie był strzałem w dziesiątkę.

W ostatnich dniach pojawiły się także inne projekty medialne, którym warto się przyjrzeć. W grudniu ukazał się pierwszy numer kwartalnika „Ponad Granicami”, który został wydany przez Stowarzyszenie Odra-Niemen. Od wielu lat kibice różnych klubów współpracują z tą organizacją pozarządową. Zrobiła ona bardzo wiele dla naszych rodaków na dawnych Kresach Rzeczypospolitej, ale także rozsianych po różnych miejscach świata. Wydaje się, że nowy projekt związany z wydawaniem kwartalnika może stać się przyczynkiem do jeszcze większej integracji różnych środowisk, które z naszymi rodakami utrzymują stałe relacje. Od lat w różnych dyskusjach pojawiał się postulat stworzenia wspólnej integracyjnej platformy medialnej i być może to jest właśnie ten moment, kiedy zaczyna się w tej sprawie coś dziać.

Wydawcy kwartalnika stawiają sobie za cel m.in. pokazanie sukcesów i działań Polaków mieszkających poza Polską oraz łączenie środowiska ponad podziałami i ponad granicami. Jego zadaniem będzie również promocja wolontariatu i edukacji historycznej. Trzymam kciuki, a znając inicjatorów tego przedsięwzięcia, wiem że włożą w nie dużo serca i profesjonalizmu. Na pewno zaś łamy kwartalnika będą otwarte na sprawozdania z kibicowskiej aktywności na dawnych Kresach.

Sami kibice przygotowują już niedługo medialną niespodziankę. Wchodzimy do sieci z nowym projektem, który zaprezentowany zostanie już za tydzień. Dzisiaj mogę tylko napisać, że wreszcie wcielamy w życie ideę, która dojrzewała od dłuższego czasu. Po klubowych fanzinach, stronach internetowych czy kibicowskich profilach w mediach społecznościowych przyszedł czas na projekt, który połączy w sieci patriotyczne środowiska kibicowskie. Miejmy nadzieję, że uda się dotrzeć z nim także do pokolenia, które dopiero wchodzi w dorosłe życie, bo to o nie trzeba dzisiaj szczególnie powalczyć.

 



Źródło: Gazeta Polska Codziennie

ks. Jarosław Wąsowicz SDB