Kluczem do zmian w Polsce jest stan świadomości Polaków. To zaś, co dzieje się z umysłami Polaków, w zdecydowanej większości zależy od przekazu medialnego. Dzisiaj media to już nie tylko gazety, telewizja czy wielkie portale, ale także grupy społecznościowe w internecie, telewizje internetowe, a nawet kanały na YouTube czy choćby dobra lista mejlingowa na poczcie czy esemesowa w komórce.
Takich mediów przybywa, a niektóre blogi mają więcej użytkowników niż niejedna telewizja. Sterowany przez władze szczelny przekaz informacji sypie się pod wpływem rynku nowych mediów i, co ważniejsze, coraz tańszych. Dlaczego media prawicowe są tańsze? Powód jest dosyć oczywisty.
Nie ma w Polsce mediów liberalno-lewicowych – są za to media salonowe, utrzymywane przez elity władzy. Media te czasem przebierają się w mundurki liberalne, czasem w narodowe. Jednak za ich dyspozycyjność salon musi słono płacić. Ludzie idei natomiast są w stanie pracować za niewielkie pieniądze, więc ich media są po prostu tańsze. Niższe koszty to większe szanse na przetrwanie i rozwój. Salon, korumpując dziennikarzy, zrobił więc fatalny interes.
Źródło: Gazeta Polska Codziennie
Tomasz Sakiewicz