Reklama zadebiutowała w środę w ramach kanadyjskiej kampanii Hershey „Her for She” z okazji 8 marca. Krótki spot przedstawiał transpłciową „kobietę” Fae Johnstone - która jest „adwokatem 2SLGBTQUIA +” - promującą nowe opakowanie Hershey o tematyce kobiecej.
.@Hersheys is putting the face of a trans-"woman" on chocolate bar wrappers with "HerShe" highlighted in honor of international women's day.
— Leftism (@LeftismForU) March 1, 2023
Hershey's is erasing women. pic.twitter.com/JzRkAtwTdO
W klipie reklamowym Johnstone pozuje z limitowaną edycją batonika, jednocześnie podkładając głos wyjaśniający akcję. Transpłciowa „kobieta” mówi: „Nazywam się Fae Johnstone, jestem dyrektorem wykonawczym „Wisdom to Action”. Możemy stworzyć świat, w którym każdy będzie mógł żyć w przestrzeni publicznej jako uczciwy i autentyczny człowiek”. Pod koniec krótkiej reklamy Johnstone pozował i śmiał się obok kilku biologicznych kobiet.
To podobno trzeci raz, kiedy firma wprowadza tak „wyjątkowe” opakowane tabliczki czekolady. Każda z nich zawierała twarze pięciu kobiet wybranych przez firmę cukierniczą do reprezentowania kampanii. Komunikat prasowy Hershey's Canada wymienia pięć kobiet, wśród nich Johnstone.
Kampania reklamowa spowodowała falę oburzenia w mediach społecznościowych. Użytkownicy Twittera pytali, czy Hershey wymazuje kobiety oraz dlaczego firma nienawidzi kobiet. Inni wskazywali, że reklama przedstawia mężczyznę w kostiumie jako kobietę i to z okazji Dnia Kobiet. Jedna z użytkowniczek napisała: „To tweet nowej twarzy kampanii HERSHEYS International Women's Day - mężczyzny, który identyfikuje się jako kobieta! Cała kampania reklamowa ma na celu podniesienie kobiet na duchu w dniu kobiet - ale zamiast tego jest całkowitym brakiem szacunku dla PRAWDZIWYCH kobiet!”.
Fox News Digital skontaktował się z Hershey's Canada w celu uzyskania odpowiedzi na te reakcje na reklamę, ale firma jeszcze nie odpowiedziała.