Obsceniczny performance
Polish Art Week w Berlinie, prezentujący współczesną polską sztukę awangardową, trwał od 16 do 23 czerwca. W ciągu siedmiu dni w wybranych przestrzeniach miasta odbywały się koncerty, wystawy, debaty i, jak chwalił się resort kultury, "działania performatywne".
Jedno z takich "działań" przykuło uwagę internautów, którzy pytają: to ma promować Polskę w Berlinie?
Chodzi o performance Krzysztofa Leona Dziemaszkiewicza, jaki towarzyszył otwarciu wystawy "Nasz dotyk jest dotykiem feministek" pod kuratelą Marty Smolińskiej.

Zobaczcie!
Sama wystawa prezentowała prace Ewy Partum i Mehtap Baydu, a jej zadaniem miało być, jak czytamy na stronie wydarzenia, eksplorowanie tematów pamięci, dziedzictwa i przyszłości.
Warto dodać, że Polish Art Week /6. Avant Art Festival Berlin jest współfinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Festiwal jest też jednym z wydarzeń organizowanych w ramach polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
To nie wszystko
W inaugurującym Festiwal Kongresie KULTURA - ZMIANA - EUROPA w Ambasadzie RP w Berlinie uczestniczyła minister kultury i dziedzictwa narodowego Hanna Wróblewska.
- Kultura, rozumiana jako całokształt wszystkiego, co buduje kapitał symboliczny wolnych społeczeństw, jest szczególnie ważna w przezwyciężaniu konfliktów między wspólnotami narodowymi. Dotyczy to zwłaszcza narodów Polski i Niemiec
- powiedziała podczas otwarcia Kongresu.
Zwróciła uwagę, że "historia nauczyła nas wiele, ale kultura daje nam narzędzia, by budować wspólną przyszłość, nie zapominając o przeszłości". "Kultura jest tym spoiwem, które pozwala nam przepracować trudne doświadczenia, zrozumieć się nawzajem i budować relacje oparte na zaufaniu" - wyjaśniła.
Jak wyjaśniono, głównym tematem Kongresu była kluczowa rola kultury w budowaniu relacji między Polską a innymi krajami europejskimi, w szczególności relacji polsko-niemieckich. "Dyskutowano na temat nowych sposobów wykorzystania sztuki i działalności kulturalnej do wzmocnienia międzynarodowego dialogu i współpracy, zwłaszcza w dobie nasilonych migracji, konfliktów zbrojnych i transformacji systemu kulturalnego" - napisano na stronie resortu kultury.
Kongres objął dwa panele: "Artyści ponad granicami – transformacja sektora kultury w obliczu migracji (perspektywa instytucjonalna)" i "Artyści ponad granicami – transformacja sektora kultury w obliczu migracji (perspektywa artystyczna)".