Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Komisja Etyki Reklamy krytykuje kontrowersyjny spot. „Firma daje dzieciom fałszywą nadzieję”

Po emisji bożonarodzeniowej reklamy jednej z firm telekomunikacyjnych do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły liczne skargi, których autorzy wskazywali, że spot może wywoływać negatywne reakcje dzieci z rozbitych rodzin. Bohaterem filmu jest mały chłopiec, który,, dzięki telefonom (operatora T-Mobile - red.), próbuje pogodzić rozwiedzionych rodziców. Pod koniec spotu wszyscy są już zadowoleni i świętują wspólnie Boże Narodzenie. Komisja Etyki Reklamy skrytykowała spot reklamowy, uzasadniając swoją decyzję tym, że "może on wykorzystywać naturalną ufność i brak doświadczenia dzieci lub młodzieży - a co za tym idzie, w przypadku niepowodzenia, może narazić je na przykrość i rozczarowanie".

Kadr z reklamy T-Mobile
Kadr z reklamy T-Mobile
Fot. youtube.com/@TMobilePL/print screen

"Reklama sugeruje, ze telefon, który dziecko otrzymało na święta, pomoże mu skleić rozbita rodzinę. Reklama jest bardzo krzywdząca dla dzieci z niepełnych rodzin. Sugeruje, że są one w stanie połączyć rodziców, którzy się rozeszli, że wystarczy telefon i mały psikus. Wiemy, jak trudno dzieciom pogodzić się z utratą pełnej rodziny, ze największym marzeniem jest by rodzice byli razem. Rozstanie to potwornie trudna sytuacja. Firma T-Mobile daje takim dzieciom fałszywą nadzieję i wzbudza wiarę, ze znów mogą być szczęśliwi. Wszyscy razem. To okrutne i bolesne." 

- napisano w jednej ze skarg, cytowanych przez wirtualnemedia.pl

W innej skardze autorka pisze, że reklama w bardzo negatywny sposób może wpływać na psychikę dzieci z rozbitych rodzin.

"Widzę to na przykładzie swojego dziecka (syn 12 lat), który popłakał się pierwszy raz widząc tą reklamę, a teraz przełącza kanał, gdy ona się pojawia"

- czytamy.

"Przedstawiciele firmy T-Mobile Polska nie zgodzili się z zarzutami, jakie do KER zgłosili widzowie reklamy. Tłumaczyli, że spot przedstawia w sposób wyważony pewien fragment rzeczywistości. Ich zdaniem nieliczne negatywne skojarzenia, które reklama wywołała wśród niektórych osób, nie przesadzają jeszcze o jej nieetycznym charakterze. Nie jest bowiem naruszeniem zasad etyki pokazywanie rzeczywistego życia i jego problemów"

- informuje portal wirtualnemedia.pl.

Dodano także, że spot "nie składa widzowi żadnej obietnicy", a także, że "ideą przyświecającą realizacji reklamy było wskazanie, że celem powinno być poszukiwanie kompromisów".


 

 

 

 

 



Źródło: niezalezna.pl, wirtualnemedia.pl

#Komisja Etyki Reklamy #T-mobile #reklama

redakcja