Opisy atrakcyjnych miejsc i tras turystycznych, zapowiedź nadchodzących wydarzeń, mapę i narzędzie do planowania podróży będą mogli znaleźć odwiedzający Małopolskę w bezpłatnej aplikacji mobilnej. Zwiedzanie Małopolski wkracza w nowy wymiar – mówił wicemarszałek województwa Tomasz Urynowicz.
Dzięki niej mapy, przewodniki i encyklopedie można zastąpić telefonem. Można sprawnie poruszać się po Małopolsce, poznawać historię, kulturę, tradycję i najwspanialsze zabytki regionu oraz najnowsze atrakcje, bo stale informujemy o najciekawszych wydarzeniach kulturalnych i sportowych.
– dodsł Urynowicz.
Osoby zainteresowane zwiedzaniem tematycznym, np. Szlakiem Architektury Drewnianej, Szlakiem I Wojny Światowej czy Szlakiem Zabytków Renesansowych, będą mogły uzyskać informacje i zaplanować podróż.
Dzięki temu każda, nawet najmniejsza miejscowość będzie mogła się cieszyć obecnością turystów i rozwijać.
– zaznaczył wicemarszałek Urynowicz.
W 2018 r. Małopolskę odwiedziło prawie 16,8 mln turystów - o 800 tys. więcej niż rok wcześniej. 3,5 mln pochodziło z zagranicy - najwięcej z Niemiec, Francji, Ukrainy i Wielkiej Brytanii oraz z Włoch. Goście wydali w regionie ponad 14 mld zł. Najchętniej odwiedzane miejsca w województwie to Kraków, Zakopane, Wieliczka, Oświęcim.
W popularyzacji nowej aplikacji oraz promocji Małopolski maja pomóc blogerzy Anna i Marcin Nowakowie.
Potencjał Małopolski, oprócz tak oczywistych miejsc jak Kraków czy Wieliczka, to szlaki kulinarne, punkty widokowe, zbiorniki wodne i doliny rzeczne, małe galicyjskie miasteczka. Naszym zdaniem kierunki zmian w turystyce to podróże tematyczne i samodzielne budowanie własnej podróży i do tego takie aplikacje są niezbędne.
– powiedział Marcin Nowak.
Aplikacja mobilna VisitMałopolska została przygotowana przez Comarch w ośmiu wersjach językowych - m.in. angielskim, francuskim, hiszpańskim, rosyjskim, słowackim. Kosztowała kilka milionów złotych. Aby ją zainstalować, trzeba skorzystać ze sklepów internetowych Google, Windows i Play wpisując VisitMałopolska.