Sellin wyjaśnił, że kampania ma "przybliżyć Polakom historię symboli narodowych i zachęcić do prawidłowego z nich korzystania".
Do głównych celów kampanii należą: podtrzymywanie szacunku społecznego dla symboli narodowych, budowanie zdrowego poczucia dumy z polskości
- mówił wiceminister kultury.
Zwrócił również uwagę, że na podstawie zrealizowanych w 2016 r. badań przygotowawczych dla programu "Niepodległa" dotyczących postawy Polaków wobec symboli narodowych, mówić można o "pewnym optymizmie". Jak mówił, badania wskazują, że okazywanie szacunku symbolom narodowym jest dla 94 proc. badanych najważniejszą postawą patriotyczną.
Jednocześnie 93 proc. Polaków deklaruje, że darzy szacunkiem symbole narodowe, a 59 proc. badanych potwierdziło, że wywiesza flagi z okazji świąt narodowych. Symbole narodowe są wartością, która łączy Polaków ponad podziałami; tych podziałów, jak wiemy, jest wiele
- zaznaczył Sellin.
Biuro programu "Niepodległa" zachęca wszystkich Polaków do wywieszania flagi na domach, balkonach i w oknach.
Chcemy pokazać, że ta wspólna flaga nas łączy
- podkreślił sekretarz stanu w ministerstwie kultury.